مدیر روابط عربی و بین‌المللی وزارت اقتصاد و بازرگانی سوریه گفت: یک هیات فنی سوری متشکل از نماینده‌های چند وزارتخانه و دستگاه‌های دولتی اکنون در ایران به سر می‌برند تا آخرین مراحل روند توافق‌نامه تجارت آزاد میان دو کشور را بررسی کنند. روزنامه «الوطن» چاپ دمشق به نقل از «محمد کنعان» افزود: پس از پایان نشست اخیر مسوولان فنی دو کشور در تهران و تعیین ساز و کار مناسب در این زمینه، توافق‌نامه تجارت آزاد میان مقام‌های مسوول دو کشور امضا خواهد شد.

مدیر روابط عربی و بین‌المللی وزارت اقتصاد و بازرگانی سوریه تاکید کرد: دو کشور خواهان توسعه سبد کالاهای تجارت ترجیحی به همه کالاها و گسترش توافق‌نامه تجارت ترجیحی هستند که از ماه ژوئیه سال‌جاری میلادی به مرحله اجرا در آمده است.

کنعان با اشاره به اهمیت افزایش میزان سرمایه‌گذاری میان دو کشور خاطرنشان کرد: افزایش میزان تبادلات بازرگانی معمولا موجب توسعه و گسترش سرمایه‌گذاری میان کشورها می‌شود. این مقام سوری افزود: ما این نتیجه را در امضای توافق‌نامه تجارت آزاد میان سوریه و ترکیه شاهد بودیم؛ به طوری که موجب افزایش سرمایه‌گذاری این کشور همسایه در سوریه شده است. ارزش مبادلات تجاری ایران و سوریه در حال حاضر حدود ۳۵۰ میلیون دلار آمریکا است.