مدیرکل گمرک خوزستان گفت: طی ۴ ماه نخست امسال ۴ میلیون تن کالا به ارزش ۱۷ هزار و ۹۵۴ میلیارد ریال کالا از این استان به خارج از کشور صادر شده است. به گفته عباس علیدادی، این میزان صادرات کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۲۹ و ۳۸ درصد افزایش داشته است. همچنین متوسط قیمت یک تن کالای صادراتی استان ۴۳۱ دلار بوده است.

علیدادی ادامه‌داد: محصولات صادراتی شامل محصولات پتروشیمی، پلی‌اتیلن، گازها و آمونیاک بوده که به کشورهای عراق، کویت، امارات، ژاپن، کره، چین و هند صادر شده است.

مدیرکل گمرک خوزستان همچنین میزان واردات کالاهای غیر‌نفتی در چهار ماه نخست امسال را بیش از پنج میلیون و ۶۴۸ هزار تن کالا به ارزش ۳۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۲۳ و ۱۰ درصد کاهش یافته است. متوسط قیمت یک تن کالای وارداتی استان بیش از ۵۷۹ دلار است.

علیدادی گفت: آهن‌آلات، ذرت، شکر، لوازم و ماشین‌آلات صنعتی و روغن‌های خوراکی از جمله اقلامی بوده که از کشورهای مالزی، چین، کشورهای اروپایی، اندونزی، تایلند و کشورهای آسیایی وارد شده است.