رشد صادرات خدمات فنی مهندسی در بهار امسال

ارزش صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران در بهار امسال به ۹۳۸ میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد افزایش یافته است. معاون کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه فشارها و تحریم‌های سیاسی مانعی برای حضور رو به رشد ایران در تجارت بین‌الملل ایجاد نمی‌کند، افزود: در سه ماه نخست سال گذشته صادرات خدمات فنی و مهندسی کشورمان معادل

۷۰۰ میلیون دلار بوده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، فتح‌ا... کرمانشاهی با بیان اینکه کشورهای اوگاندا، تاجیکستان و افغانستان از جمله اهداف جدید صادراتی خدمات فنی و مهندسی کشورمان به شمار می‌روند، گفت: پروژه‌های فنی و مهندسی سه ماهه نخست سال گذشته شامل ساختمان‌سازی و صنایع نیرو بوده؛ در حالی که امسال راه‌سازی و صنعت به قراردادهای منعقده خدمات فنی و مهندسی کشورمان اضافه شده است.

معاون کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه خدمات فنی و مهندسی ایران در طول سال‌های ۸۸ و ۸۷ به ترتیب به ۲۱ و ۲۹ کشور هدف صادر شده است، تصریح کرد: این روند نشان می‌دهد که شرکت‌های صادرکننده خدمات فنی و مهندسی در انتخاب بازارهای هدف خود متمرکزتر شده و این موضوع در افزایش میانگین ارزش هر پروژه از ۳۱ به ۴۸ میلیون دلار ظهور و بروز داشته است.

به گفته کرمانشاهی، تمرکز منطقه‌ای صادرات خدمات فنی و مهندسی در سال گذشته مربوط به مناطق آسیای میانه،

خاور میانه و آسیای جنوب شرقی بوده است.