توصیه خباز به طراحان استیضاح وزیر بازرگانی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به طراحان استیضاح وزیر بازرگانی توصیه کرد به جای زیر سوال بردن وزیر‌ درباره نپرداختن پول گندم کشاورزان، از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهوری بخواهند منابع مالی مورد نیاز را به شرکت بازرگانی دولتی پرداخت کند. محمدرضا خباز در گفت‌وگو با «ایرنا» با بیان این جمله که «گرهی را که با دست می‌توان باز کرد، چرا با دندان باز کنیم؟» افزود:‌ همه مطلع شده‌ایم که مشکل اصلی خرید گندم در سال زراعی جاری رویه جدید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهوری است و ارتباطی با وزارت بازرگانی ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با استناد به تکلیف قانون وزارت بازرگانی و وظیفه این وزارتخانه‌ برای پرداخت به روز پول گندم کشاورزان به ازای هر کیلوگرم ۳۳۰ تومان و تقبل هزینه حمل‌ونقل، تصریح کرد: چندی پیش گروهی از نمایندگان به دلیل تاخیر در پرداخت پول کشاورزان نخستین تذکر کتبی را به وزیر بازرگانی دادند.

به گفته خباز،‌ براساس برنامه جدید برای پرداخت پول گندم مقرر شده بود تا منابع مالی این بخش نگه داشته شده و برای اجرای هدفمند‌سازی به مردم داده شود، این در حالی بود که براساس قانون، دولت می‌توانست در مورد هدفمندسازی از خزانه تنخواه دریافت کند؛ بنابراین در شرایطی که پولی به وزارت بازرگانی داده نشده بود، نمایندگان به تصور خود وزیر را مقصر می‌دانند.