حمل دریایی سیمان از مبدا بنادر جنوبی کشور به مقصد بنادر کشورهای حوزه خلیج‌فارس و دریای عمان، مشمول یارانه‌های صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران می‌شود. معاون کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران در‌این‌باره گفت: تمامی‌‌صادرکنندگان ایرانی که قصد ارسال ‌سیمان خود به مقصد کشور‌های حوزه خلیج‌فارس و دریای عمان را دارند می‌توانند از کمک هزینه حمل دریایی به ازای هرتن پنج دلار بهره مند شوند.

به گزارش روابط عمومی‌و امور بین‌الملل سازمان توسعه تجارت ایران، کیومرث فتح‌الله کرمانشاهی با اشاره به اینکه یارانه‌های صادراتی در این مسیر دریایی، حاصل توافق نامه سازمان توسعه تجارت ایران، شرکت کشتیرانی والفجر و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران است، گفت: این توافقنامه به منظور ایجاد تسهیلات لازم برای توسعه صادرات و کاهش هزینه‌های حمل دریایی سیمان صادراتی از طریق حمایت غیرمستقیم از صادرکنندگان این کالا انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کشتیرانی والفجر باید میزان یاد شده را از هزینه‌های حمل کسر کند، تصریح کرد: این شرکت موظف است دست کم دو سفر در هر هفته به بنادر کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان برقرار و نرخ حمل را در سطح قیمت رقابتی این منطقه تثبیت کند.

به گفته معاون کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران، میزان صادرات این کالا نباید کمتر از ظرفیت یک کشتی باشد و صادرکنندگانی مشمول یارانه‌های حمل دریایی می‌شوند که دست کم ۲ هزار تن سیمان در ماه به مقاصد کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان صادرکرده باشند.