رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از تدوین پیش‌نویس قانون جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد. سعید مرتضوی در همایش جانشینان و دبیران کمیسیون‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه قوانین ما در مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی مربوط به سال ۱۳۱۲ و دیگری مربوط به سال ۱۳۵۰ است، گفت: این قانون برای برخورد با پیچیدگی‌های قاچاق در شرایط کنونی که به صورت سازمان یافته و باندی است، ناکارآمد است. سعید مرتضوی، چارچوب کار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را مواردی مانند سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز برشمرد. او گفت:‌ ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هیچ وظیفه اجرایی ندارد؛ بلکه برخورد با قاچاق بر عهده گمرک، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و تعزیرات حکومتی است.

مرتضوی در ادامه با اشاره به برنامه‌های کوتاه مدت یک ساله، میان‌مدت دو‌ساله و بلندمدت سه ساله ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد که این برنامه‌ها از امسال باید آغاز شود. به گفته وی، از ابتدای امسال قانون جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حال تهیه شدن است که طی چند ماه آینده پیش‌نویس لایحه قانون جامع مبارزه با قاچاق کالا و ارز آماده خواهد شد.

مرتضوی در پایان یکی دیگر از وظایف اصلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را هماهنگی بین دستگاه‌ها عنوان کرد و افزود: ما فارغ از هیاهوهای متعارف کارهای اساسی برای حمایت از تولید صنعت، تولید و اشتغال کشور را دنبال خواهیم کرد.