رییس اتاق بازرگانی ایران با دفاع از پیش‌نویس اصلاح قانون این اتاق که در آن تعداد نمایندگان دولتی حاضر در اتاق کاهش یافته، می‌گوید: در مورد ارتباط با دولت، نباید ذهن ما فقط محدود به بحث کمیت نمایندگان باشد. آنچه بسیار اهمیت دارد، کیفیت این تعامل است. یعنی در فضای اصل ۴۴ باید به شکل حضور نمایندگان دولت در اتاق نگاه کنیم.

محمد نهاوندیان در گفت‌وگو با «ایسنا»، در مورد پیش‌نویس اصلاح قانون اتاق ایران عنوان کرد: پس از اصل ۴۴ در واقع حوزه حضور دولت حوزه سیاست‌گذاری و نظارت است، نه حوزه تصدی‌گری. به همین علت است که ما باید حضور پررنگ‌تری را برای دولت در سیاست‌گذاری ببینیم.

نهاوندیان یادآور شد: خیلی از دستگاه‌های دولتی مانند وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، راه و نفت داشته‌ایم که در اتاق حضور نداشتند و از این موضوع گله داشتند که چرا نماینده‌ای از آنها در اتاق نیست.

به گفته رییس اتاق ایران، در پیش‌نویس قانون که هنوز هم در کمیته مربوطه در حال بررسی شدن است، پیشنهادهای جدید و تکمیلی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی در مورد محتوای این پیش‌نویس اظهار کرد: در زمینه‌های مختلفی حضور پررنگ‌تر بخش خصوصی و همچنین تعامل قوی‌تر بخش خصوصی و دولت مورد توجه قرار گرفته است، اما این پیش‌نویس نیاز به تکمیل شدن دارد.

وی تصریح کرد: در پیشنهاد جدید که مشاوران ارائه کرده‌اند و در آن کمیته مربوطه مورد بررسی قرار گرفته، در واقع سطح این ارتباط و تعامل ارتقا پیدا کرده و کیفیت آن هم تقویت شده است. اگر مدل جدید، تعامل بهتری را به ما ارائه می‌دهد، ذهن ما باید نسبت به آن باز شود.