افتتاح مرکز تجاری سلیمانیه تا دوماه دیگر

رییس کل اتاق تعاون ایران از ارائه پیشنهاد به هیات عالی واگذاری برای انتقال مدیریت نمایشگاه بین‌المللی تهران به صورت پیمان مدیریتی به اتاق‌های تعاون و بازرگانی خبر داد. حسین رحمانی‌نیا تاکید کرد: معتقد هستیم که مدیریت نمایشگاه باید به بخش مردمی ‌واگذار شود و از آنجایی که یکی از وظایف اتاق تعاون و اتاق بازرگانی حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و داخلی است، اگر مدیریت نمایشگاه بین‌المللی به اتاق‌ها واگذار شود، موجب رشد و گسترش بخش تجارت داخلی و بین‌المللی می‌شود.

حسین رحمانی نیا در گفت‌وگو با «مهر» با انتقاد از اینکه «در سال گذشته به نحوی که باید و شاید حمایت‌های مالی از اتاق‌های تعاون صورت نگرفت»، افزود: ما نتوانستیم حضور خود را آن طور چنان‌که در قانون پیش‌بینی شده در اقتصاد کشور محقق کنیم، ولی امیدواریم با حمایت دولت و وزارت تعاون در سال‌جاری، بتوانیم در جهت توانمندسازی تعاونی‌ها به ویژه اتاق‌های تعاون اقدام کنیم.

رحمانی‌نیا یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اتاق تعاون در سال‌جاری را حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی اعلام و از مشارکت اتاق تعاون در نمایشگاه اتحادیه بین‌المللی تعاون در هند خبر داد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اولین مرکز تجاری ایران در سلیمانیه عراق که دارای ظرفیت و قابلیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری است، طی دو ماه آینده به صورت رسمی‌ افتتاح خواهد شد.

وی راه‌اندازی این مرکز تجاری در عراق را «سوپاپ اطمینانی» خواند که می‌تواند برای تجار ایرانی و عراقی مفید باشد و آنها را به هم وصل کند، البته از این طریق ایرانی‌ها می‌توانند به راحتی به بازار عراق دسترسی داشته باشند و محصولات خود را در آنجا عرضه کنند.