دلیل گرانی شیر یارانه‌ای باید از وزارت بازرگانی پرسیده شود که با چه حساب و کتابی بوده است. تا این لحظه هیچ بخشنامه‌ یا اطلاعیه‌ای در ارتباط با افزایش قیمت شیر یارانه‌ای به ما نداده‌اند و به جلسه‌ای با موضوع شیر هم دعوت نشده‌ایم. سعید درخشانی، رییس اتحادیه سوپرمارکت‌داران، با بیان این مطلب گفت: از روز چهارشنبه که شیر برای توزیع به در مغازه‌ها آورده شد، از فاکتورهای فروش متوجه افزایش قیمت شیر شدیم. درخشانی احتمال داد که افزایش صد تومانی نرخ شیر در راستای اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها باشد.

رییس اتحادیه سوپرمارکت‌داران تهران در پاسخ به این پرسش «ایسنا» که افزایش قیمت شیر یارانه‌ای چه تاثیری در میزان مصرف و بازار شیر خواهد داشت، گفت: وقتی قیمت کالایی افزایش می‌یابد، میل به خرید و مصرف آن کمتر می‌شود؛ بنابراین احتمالا صف‌های شلوغ و طویل شیر، کوتاه و خلوت می‌شود.

وی همچنین با اشاره به تاثیرگذاری افزایش قیمت شیر یارانه‌ای در سایر اقلام لبنی و محصولاتی نظیر خامه، اظهار کرد: زمانی که نرخ کالایی بالا برود روی همه چیز تاثیر خود را می‌گذارد.

درخشانی درباره واکنش و عکس‌العمل مردم نسبت به افزایش صد تومانی قیمت شیر یارانه‌ای، گفت: مردم از ما می‌پرسند چرا شیر گران شده است، ولی ما جوابی نداریم که به آنها بدهیم. یک زمان کاسب و مغازه‌دار جنس را گران می‌کند و می‌شود در مورد آن بحث کرد، ولی وقتی دلیل افزایش نرخ شیر از جای دیگری است نمی‌توان اظهار نظر روشنی کرد، زیرا کسی از سیاست‌های دولت اطلاع ندارد. رییس اتحادیه سوپرمارکت‌داران تهران در پایان، بازار اقلام مصرفی پس از عید را بدون نوسان و تغییر قیمت ارزیابی و خاطرنشان کرد: در قیمت برنج و روغن تغییر چندانی به چشم نمی‌خورد تنها قیمت آب میوه ۱۰ تا ۱۵ درصد گران شده است و تا این لحظه افزایش قیمتی در باقی کالاها نداشته‌ایم.