گروه بازرگانی - دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان با حضور حداقل ۳۵۰ شرکت از ۲۰ کشور خارجی، از ۱۲ تا ۱۵ مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. ابراهیم تهرانی، معاون دبیرکل اتاق تعاون مرکزی در نشست خبری تشریح جزئیات این نمایشگاه، عنوان کرد: توسعه صادرات غیرنفتی و بهینه‌سازی ساخت‌وساز و صنعتی‌سازی از اهداف برگزاری این نمایشگاه است که برای پنجمین دوره‌ متوالی، با تولیت اتاق تعاون و با مجوز سازمان توسعه تجارت برگزار می‌شود.

او در ادامه، از برگزاری چهار همایش تخصصی در حاشیه‌ برگزاری دهمین نمایشگاه صنعت ساختمان خبر داد و افزود: این همایش‌ها با هدف معرفی آخرین دستاوردها در زمینه‌های بهینه‌سازی ساخت‌وساز، کیفی‌سازی، صنعتی‌سازی و صرفه‌جویی انرژی برگزار می‌شود؛ ضمن اینکه در دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان محصولات مختلف مرتبط با صنعت ساختمان اعم از تولید مصالح اولیه، آسانسورها و بالابرها، کاشی و سرامیک، تجهیزات ایمنی و طراحی عرضه می‌شود.

معاون دبیرکل اتاق تعاون ایران برگزاری دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان را کمک به توسعه‌ صادرات غیر نفتی کشور دانست و در این رابطه، ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در ونزوئلا توسط متخصصان داخلی را نشانگر پتانسیل‌ها و توانمندی‌های مهندسی ساختمان در کشور دانست.

به گفته تهرانی، سال گذشته یک هزار و ۲۵۰ شرکت در نمایشگاه حضور پیدا کردند که از این میان، ۳۵۰ شرکت خارجی و مابقی داخلی بودند؛ ضمن اینکه این نمایشگاه در فضایی به مساحت ۱۰۰ هزار مترمربع برگزار شد که ۵۰ درصد آن فضای مفید نمایشگاهی بود و به بنگاه‌های فعال و تولیدی اقتصادی اختصاص یافت.

وی در عین حال یادآور شد: به دلیل رکودی که سال قبل در اقتصاد جهانی ایجاد شد و سرمنشاء آن هم مسکن بود، استقبال بسیار خوبی از سوی کشورهای خارجی برای حضور در نمایشگاه صنعت ساختمان صورت گرفت.