نخستین همایش بانوان صنعتگر و بازرگان کشور روز پنج‌شنبه در تهران برگزار شد. معاون طرح و برنامه مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست‌جمهوری در این همایش پس از برشمردن شاخص‌های موجود در ارتباط با فعالیت اقتصادی بانوان کشور گفت: زنان کارآفرین در مقایسه با مردان کارآفرین، مشکلات و موانع زیادی را متحمل شده‌اند که از جمله آنها کمبود تجربه در برنامه‌ریزی مالی، دسترسی به اطلاعات مورد نیاز و ناکافی بودن اطلاعات است.

به گزارش «ایسنا»، پروین هدایتی سپس به تلاش کشورهای مختلف برای ارتقای حضور زنان در اقتصاد اشاره کرد و افزود: کشورهای جهان در حال حاضر با ایجاد تسهیلات و بالا بردن سطح دسترسی زنان به منابع مورد نیاز به همراه معرفی و تقویت کانال‌های مناسب در جهت کمک‌های مالی و غیر مالی، مشاوره در دسترسی به اطلاعات و مهارت‌ها و گسترش ICT به حمایت از زنان کارآفرین خود پرداخته‌اند.

هدایتی ادامه داد: این موارد در کنار حمایت از سرمایه‌گذاری زنان در بخش‌های کوچک با توجه به گسترش صادرات می‌تواند بسیار مهم تلقی شود.

به گفته هدایتی، ارائه تسهیلات به زنان در زمینه مشاغل خانگی، حمایت از تعاونی‌های زنان و کمک به بخش‌های روستایی و عشایری طی یک برنامه زمان‌بندی شده و... باعث شده است که علاوه بر اشتغال زنان در بخش داخلی، شاهد پیشرفت این قشر از جامعه در عرصه بین‌المللی نیز باشیم.