گروه بازرگانی- به گفته رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کرمانشاه، حل چالش‌های اقتصاد ایران، به‌جای درمان‌های اورژانسی و سرپایی، نیازمند برون رفت کلی و اساسی از شرایط کنونی برای رسیدن به نظام اقتصادی پایدار است که جز با کوچک شدن دولت و اصلاح قوانین برای هموار شدن مسیر خصوصی‌سازی محقق نمی‌شود.

کیوان کاشفی چند پیشنهاد کلی برای حل چالش‌های کنونی اقتصاد ایران و پیشرفت هرچه بیشتر بنگاه‌های تولیدی مطرح کرده و می‌گوید: در گام اول خرید و فروش دین به صورت واقعی می‌تواند بخشی از کسری بانک‌های کشور را جبران کند.

وی افزود: در گام دوم، با توجه به آنکه اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور دارای پتانسیل‌ها و توانایی‌های بالقوه بسیاری در زمینه ارائه مشاوره‌های تخصصی و کارشناسی شده هستند، به‌عنوان سرقافله بخش خصوصی در اقتصاد به‌صورت بخشنامه‌ای و قانونمند در قالب مشاور تمامی بانک‌ها در زمینه اعطای تسهیلات معرفی شوند تا مانع از هدر رفتن منابع شوند. در این صورت هم صرف تسهیلات در مسیر صحیح خویش قرار می‌گیرد و هم تسهیلات‌دهندگان در دام رانت‌خواران گرفتار نخواهند شد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کرمانشاه همچنین، اصلاح نرخ ارز براساس تورم موجود و اصلاح نرخ سود تسهیلات بانکی را گام سوم برای حل چالش‌های موجود اقتصادی توصیف و اظهار کرد: ایجاد رونق در بازار کشور به ویژه در بخش مسکن که می‌تواند کمک فراوانی به پرداخت بدهی‌های واحدهای تولیدی کند و بهبود فضای کسب‌وکار کشور از طریق اصلاح قوانین و مقررات گام‌های بعدی

به شمار می‌آیند که باید در مسیر حل مشکلات کنونی اقتصاد ایران طی شوند.