«تعاونی اتحاد» هم گشایش یافت

گروه بازرگانی - روز گذشته فروشگاهی دیگر از سلسلسه فروشگاه‌های زنجیره‌ای رسما در جنوب شرقی تهران راه‌اندازی شد. رییس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت بازرگانی در مراسم گشایش نخستین فروشگاه شرکت تعاونی زنجیره‌ای «اتحاد» با بیان اینکه «تا کنون ۱۴۰۰ فروشگاه زنجیره‌ای خرده‌فروشی در سطح کشور به منظور ساماندهی نظام توزیع کار خود را آغاز کرده‌اند»، افزود: تاسیس فروشگاه‌های خرده‌فروشی به منظور تغییر نظام سنتی عرضه کالا بر اساس مدیریت علمی و امروزی صورت می‌گیرد.

به گفته حسن رادمرد، وزارت بازرگانی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرده‌فروشی اختصاص داده و فروشگاه‌های زنجیره‌ای اگر با معیارهای این وزارتخانه تطبیق داشته باشند برای اخذ تسهیلات به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

البته مقامات وزارت بازرگانی سال گذشته از «۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات» به این نوع فروشگاه‌ها خبر داده بودند که هنوز پرداخت نشده است.

در این مراسم علی‌اصغر یمینی‌فر، مدیر‌عامل فروشگاه شرکت تعاونی زنجیره‌ای اتحاد ضمن تاکید بر عرضه کالاهای با کیفیت همراه با قیمت مناسب در این فروشگاه خاطرنشان کرد: هدف ما حذف واسطه‌ها از طریق کاهش قیمت تمام شده کالا است؛ ضمن اینکه تلاش می‌‌کنیم کالاهای تولید داخل و با کیفیت عالی را به مشتریان خود عرضه کنیم.

یمینی فر همچنین بر این موضوع تاکید کرد که «تاکنون هیچ گونه تسهیلاتی از سوی وزارتخانه‌های بازرگانی و تعاون دریافت نکرده‌ایم.»

مدیر‌عامل فروشگاه شرکت تعاونی زنجیره‌ای «اتحاد» در ادامه از راه‌اندازی ۴ شعبه دیگر این فروشگاه طی ۶ ماه آینده در سایر نقاط پایتخت کشور خبر داد.

یمینی فر در پایان گفت: برای تاسیس شعب فروشگاه‌های تعاونی اتحاد از شهرهای ساری و اصفهان نیز پیشنهادهایی دریافت کرده‌ایم.

طرح راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای از سال گذشته به صورت جدی در وزارت بازرگانی پیگیری شده است. اوایل این هفته رییس اتاق تهران بر این موضوع تاکید کرد که بخش خصوصی نباید از تاسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای غفلت کند. گفته می‌شود که چندین سرمایه‌گذار خارجی قصد دارند در تهران و دیگر شهرهای بزرگ کشور در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.