رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان در پاسخ به برخی شبهات درباره زمان برگزاری انتخابات مجامع امور صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی سراسر کشور می‌گوید: این انتخابات براساس قانون نظام صنفی در تاریخ مقرر یعنی ۲۰ اردیبهشت امسال برگزار می‌شود و به هیچ عنوان به تعویق نخواهد افتاد. به گفته حسن رادمرد، هرگونه تاخیر در زمان برگزاری انتخابات سراسری مجامع صنفی غیرقانونی است و با توجه به درخواست قبلی صنوف مبنی بر تعویق، به تازگی آنها در نامه‌ای به صورت رسمی برگزاری انتخابات در موعد مقرر را از وزیر بازرگانی خواستار شدند.

به گزارش ایرنا، رییس شورای اصناف کشور در آخرین نشست روسای مجامع صنفی سراسر کشور با وزیر بازرگانی درخواست به تعویق افتادن انتخابات سراسری مجامع امور صنفی به مدت سه ماه را به وی ارائه کرد که در همان جلسه سخنانی مبنی بر مخالفت «مهدی غضنفری» با این درخواست عنوان نشد.

در زمان حاضر ۳۱۹ مجمع صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی با هزار و ۵۰۰ نیرو در سراسر کشور مشغول فعالیت هستند که در انتخابات اردیبهشت‌ماه که هر دو سال یک بار برگزار می‌شود، این افراد باید ۱۴۴ نماینده را از میان خود انتخاب کنند.

رادمرد افزود: در هماهنگی صورت گرفته با سازمان‌های بازرگانی استان‌ها، آمادگی‌های لازم برای برگزاری انتخابات فراهم شده است.

رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان همچنین از انجام انتخابات داخلی گروه واردکنندگان کالاهای مصرفی خبر داد و گفت: براین اساس محمدحسین برخوردار و فرخ امیری به ترتیب به عنوان رییس و نایب‌رییس انتخاب شدند.

اتحادیه واردکنندگان کالاهای مصرفی شامل سازندگان یا واردکنندگان انواع کالاهای بادوام همچون خودرو و کم‌دوام شامل مواد آشامیدنی و بهداشتی است.