اتحادیه‌ها فروشگاه زنجیره‌ای راه بیندازند

گروه بازرگانی - وزیر بازرگانی از اتحادیه‌های کشوری خواست با راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای به نوین‌سازی شبکه توزیع کمک کنند. مهدی غضنفری در نشست تخصصی روسای اتحادیه‌های کشوری همچنین با بیان اینکه این وزارتخانه از اطلاعات ارائه شده اتحادیه‌ها درباره وضعیت کالاها در بازار استفاده می‌کند، افزود: پیش از این نیز وزارت بازرگانی در چند مرحله و با هماهنگی موسسه استاندارد و گمرک از ثبت سفارش برخی کالاهای غیرکیفی جلوگیری کرد و این رویه همچنان ادامه دارد. وزیر بازرگانی با تاکید بر قیمت مناسب و کیفیت مورد انتظار مشتریان اظهار داشت: اگر این دو محور اصلی نادیده گرفته شود، نمی‌توان انتظار معجزه داشت.

غضنفری با اشاره به راه‌اندازی ۱۴ اتحادیه ‌کشوری اظهار داشت: قرار است ۲۰ اتحادیه جدید در نیمه نخست امسال در کشور ایجاد شود که این اتحادیه‌ها گام موثری برای ایجاد یکپارچگی در فعالیت‌های صنفی است.

وی با اشاره به اجرای موفق طرح مبنا (مدیریت بازرسی و نظارت اصناف) از اجرای طرح میزان (مدیریت یکپارچه زنجیره ارزش نهایی) ‌در سال‌جاری خبر داد و گفت: این طرح در پی ایجاد یکپارچگی اطلاعاتی میان حلقه‌های تامین و توزیع است.