معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از معرفی صادرکنندگان نمونه این مناطق و اعطای تسهیلات ویژه به آنها خبر داد. حسینی هدف از این برنامه را رونق تجارت در این مناطق دانست و گفت: مزیت‌های قانونی مانند معافیت‌های گمرکی و مالیاتی برای واردات مواد اولیه، صدور کالا بدون پرداخت عوارض گمرکی در موقع ورود مواد اولیه و صدور کالا در قانون پیش‌بینی شده و این مزیت‌ها زمینه را برای رونق بیشتر تولید و صادرات فراهم کرده است. وی با تاکید‌بر اینکه برای جذب سرمایه‌گذار خارجی امسال برنامه‌ریزی کرده‌ایم، گفت: با ایجاد نمایندگی و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در خارج از کشور برای جذب سرمایه‌گذار آیین‌نامه‌ای در حال تدوین است تا براساس آن بخش خصوصی به جذب سرمایه‌گذار خارجی اقدام کند و ما نیز هزینه‌های انجام کار را به آنها بپردازیم.

راه‌اندازی اتاق بازرگانی در مناطق آزاد

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی مرکز امور مناطق آزاد و ویژه همچنین خبر داد که در نیمه اول سال ۸۹ در تمامی ۶ منطقه آزاد تجاری موجود در کشور اتاق بازرگانی احداث می‌شود.

به گزارش بنا (bena) محمودرضا حسینی با بیان این مطلب افزود: سازمان امور مناطق آزاد تجاری برای توسعه این مناطق بیش از ۵/۱ میلیارد دلار از واردات کشور را به این مناطق اختصاص داده است، تا این مناطق با گرفتن ۱۵ درصد از عوارض واردات بتوانند بودجه زیرساخت‌های رشد و توسعه خود را تامین کنند.