معاون سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه برای سال‌جاری بودجه ۱۱۲ میلیارد تومانی برای جوایز صادراتی در نظر گرفته شده است، گفت: مشکلی برای پرداخت به روز جوایز صادراتی نداریم. کیومرث کرمانشاهی در گفت‌وگو با «فارس» خاطرنشان کرد: با دریافت ۵۰ میلیارد تومان از متمم بودجه سال ۸۸ و پرداخت آن به ۳۰ استان کشور جوایز صادراتی سال‌های ۸۲ تا ۸۷ را به طور کامل تسویه کردیم و با توجه به اینکه برای سال‌جاری بودجه ۱۱۲ میلیارد تومانی برای جوایز صادراتی در نظر گرفته شده است منتظر اجرایی شدن آن هستیم.

وی با بیان اینکه با پرداخت ۵۰ میلیارد تومان در برخی استان‌ها قسمتی از بدهی سال ۸۸ هم پرداخت شده است، اظهار داشت: هیچ گونه کسری برای پرداخت جوایز سال ۸۸ وجود ندارد و با توجه به اینکه صادرات امری زمان‌بر است امیدواریم که پس از دریافت بودجه سال ۸۹ ابتدا جوایز صادراتی سال ۸۸ را پرداخت کرده و سپس وارد سال ۸۹ شویم.

کرمانشاهی افزود: در حال تنظیم برنامه‌های حمایتی سال ۸۹ هستیم و در روزهای پایانی آن قرار داریم که پس از به پایان رسیدن این دستورالعمل که شامل حمایت‌های مستقیم و غیر مستقیم است آیین‌نامه‌های متعدد آن به سازمان‌های بازرگانی کشور ابلاغ می‌شود.

معاون سازمان توسعه تجارت در پاسخ به این سوال که آیا در سال ۸۹ میزان جوایز صادراتی افزایش خواهد یافت یا خیر اظهار داشت: در برخی کالاها و خدمات شاهد افزایش جوایز صادراتی خواهیم بود به طور مثال جوایز صادرات کالا و خدمات با فناوری بالا نظیر بایوتکنولوژی و نانو تکنولوژی دو درصد بیشتر خواهد شد.