همیشه نمی‌توان برای تنظیم بازار از بیت‌المال هزینه کرد، وزارت بازرگانی باید وظیفه تنظیم بازار را از طریق حمایت از ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرده‌فروشی به بخش خصوصی واگذار کند. محمود سیادت، رییس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی در گفت‌وگو با «شابا» با تاکید بر اینکه؛ «وجود یک واحد صنفی به ازای هر پنج نفر ایرانی، غیرمنطقی است و در هیچ جای دنیا چنین تجربه‌ای وجود ندارد»، اظهار داشت: اگرچه بخش خصوصی تا به حال در زمینه ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای با برنامه‌ریزی جدی وارد عمل نشده، اما دولت باید با ارائه راهکارهای حمایتی همچون ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت و بخشودگی مالیاتی برای مدت مشخص، بخش خصوصی را به سرمایه‌گذاری برای ایجاد و تاسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای تشویق کند.

به گفته سیادت یکی از ویژگی‌های مهم توزیع از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرده‌فروشی، افزایش رقابت سالم بین تولیدکنندگان و بالا بردن قدرت چانه‌زنی درباره قیمت و کیفیت کالا است.

وی افزود: در کشور ما فاصله قیمت کالای تولید شده با قیمت کالایی که به مصرف‌کننده ارائه می‌شود، غیرمنطقی است، چون تولیدکننده می‌خواهد از این طریق حاشیه سود بیشتری به دست بیاورد.