موانع تجاری ایران و کویت بررسی شد

در دیدار رییس سازمان توسعه تجارت ایران با احمد راشد الهارون، وزیر بازرگانی کویت راهکارهای تسهیل روابط تجاری به ویژه در ارتباط با بخش خصوصی را مورد بحث و بررسی قرارداد. بابک افقهی که به همراه گروهی از بازرگانان ایرانی برای شرکت در نهمین اجلاس کمیته مشترک بازرگانی ایران و کویت به این کشور سفر کرده است، در جریان این دیدار با اشاره به موانع موجود در ارتباط با سرمایه‌گذاری میان دو کشور از جمله موانع بانکی و صدور ویزای تجار بخش خصوصی، خواستار رفع این موانع از سوی طرف کویتی شد.

وزیر بازرگانی کویت نیز با اشاره به تمایل مقامات دو کشور برگسترش روابط و همکاری‌های مشترک گفت: ما بر این باوریم که روابط ایران و کویت در حد مطلوب و مورد انتظار دو کشور نیست.

ارزش مبادلات تجاری ایران و کویت در ۱۱ ماه گذشته ۲۱۸ میلیون دلار برآورد شده و تراز تجاری ایران با این کشور مثبت ۳۷ میلیون دلار است. حیوانات زنده، پسته تازه، کاتود و قطعات آن از مس، سنگ مرمر، سنگ تراورتن، فرش و سایر کف‌پوش‌های نسجی، شمش از آهن و فولاد، قلوه سنگ، میوه‌های سخت پوست، سنگ گچ و گچ بنایی و... جزو عمده‌ترین اقلام صادراتی ایران به کویت محسوب می‌شود. در مقابل ایران از کویت وسایل نقلیه موتوری، کائوچوی طبیعی، پلیمرهای پروپیلن و اتیلن، نفت و روغن‌های حاصل از مواد معدنی قیری، الیاف شیشه و پشم شیشه وارد می‌کند.