صادرات غیرنفتی ایران به چین در یازده ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد رشد داشته است. سرپرست دفتر بازرگانی آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه در ۱۱ ماهه سال جاری دو میلیارد و ۶۶۹ میلیون دلار کالای ایرانی به چین صادر شده است، افزود: این در حالی است که صادرات محصولات ایرانی به این کشور در مدت مشابه سال گذشته یک میلیارد و ۸۱۹ میلیون دلار بوده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، طالبی با بیان اینکه واردات کالای چینی به ایران در همین مدت رشد نداشته است، گفت: ارزش واردات از چین به ۴ میلیارد و ۸۸ میلیون دلار رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۸۷ تغییر چندانی را نشان نمی‌دهد. وی تصریح کرد: هم‌اکنون چین دومین شریک صادراتی ایران است و سهم این کشور از کل صادرات غیر نفتی کشورمان به ۳۷/۱۴ درصد رسیده است.

مهم‌ترین اقلام صادراتی ایران به چین شامل پروپان مایع، سنگ‌آهن، پلی‌اتیلن، بوتان مایع، متانول، پارا اکسیلن، سنگ مرمر، گل گوگرد، آلومینیوم و مس است در مقابل اقلامی چون تراکتورهای جاده‌ای، پروفیل آهنی یا فولادی، واگن‌های مسافری، لودر، میله‌های آهنی یا فولادی، لوله حفاری برای استخراج نفت یا گاز، لکوموتیو برقی از جمله کالاهای وارداتی ایران از چین به شمار می‌رود.