معاون کمک‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران گفت: سازمان‌های بازرگانی استان‌ها ملزم به پرداخت جوایز صادراتی از ۱۵ اسفند ماه از طریق سیستم یارانش هستند. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان توسعه تجارت ایران، کیومرث فتح‌اله کرمانشاهی افزود: با تخصیص متمم بودجه به سازمان توسعه تجارت ایران روند به‌روزرسانی پرداخت جوایز صادراتی متناسب با حجم بدهی‌ها و تعداد پرونده‌ها به استان‌ها پرداخت خواهد شد.

کرمانشاهی افزود: صادرکنندگان واقعی اگر بابت پروژه‌هایی که در دست اقدام دارند به دلیل بحران مالی و تحریم دچار مشکلاتی شده باشند سازمان توسعه تجارت برای کمک به آنان از بانک‌ها خواهد خواست تا جرایم دیرکرد آنان را مشمول بخشودگی قرار دهد.

وی با اشاره به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها از سال آینده اظهار داشت: برای این منظور سازمان توسعه تجارت بسته حمایتی را برای سیاست‌های صادراتی در جهت هدفمند کردن یارانه‌ها تدوین خواهد کرد تا مباحث سیاست‌های تعرفه‌ای در شرایط هدفمند کردن یارانه‌ها و حذف حامل‌های انرژی از طریق این بسته بررسی شود.

گفتنی است که سخنگوی وزارت بازرگانی از قرار گرفتن جوایز صادراتی در ردیف اعتبارات یارانه‌ای و جدا شدن آن از سازمان توسعه تجارت خبر داده است. متمم بودجه جوایز صادراتی نیز هنوز به تصویب نمایندگان مجلس نرسیده است.