رییس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی گفت‌: پیش‌نویس راهکارهای نهضت کاهش قیمت تمام‌شده با همکاری ۹ دستگاه تولیدی و اقتصادی‌، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری و نمایندگانی از بخش‌های خصوصی و دولتی آماده شده و پس از بررسی نهایی در هفته جاری به دولت ارائه می‌شود. محمود دودانگه در گفت‌وگو با (شابا)، با بیان این مطلب که اتاق‌های بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی ارتباط تنگاتنگی با وزارت بازرگانی دارد، افزود‌: به منظور بررسی راهکارهای کاهش قیمت تمام‌شده، جلسه‌ای با اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران برگزار می‌شود‌.

دودانگه ضمن تاکید بر اصلاح فضای کسب‌وکار، اظهار داشت: با توجه به اهمیت این مقوله، تمامی دستگاه‌های متولی فضای کسب‌وکار باید در راستای تسهیل و روان‌سازی تولید و تجارت گام بردارند.

وی رقابتی کردن فضای حاکم بر اقتصاد کشور را از جمله راهکارهای اصلاح فضای کسب‌وکار عنوان کرد و افزود: تولیدکنندگان باید به دنبال افزایش کیفیت و کاهش قیمت کالاهای تولیدی خود باشند تا پس از عضویت در سازمان تجارت جهانی و کاهش تعرفه‌ها، نگران از دست رفتن صنایع داخلی نباشیم.

وی ضمن تاکید بر اهمیت سامان‌دهی تعطیلات کشور، خاطرنشان کرد: ایران از نظر تعداد روزهای تعطیل در رده‌های نخست جهان قرار دارد که این امر خود از جمله عوامل نامساعد شدن فضای کسب‌وکار در کشور محسوب می‌شود که این موضوع باید هرچه سریع‌تر مورد بررسی قرار گیرد.

به اعتقاد رییس موسسه مطالعات و پژوهش‌های وزارت بازرگانی سامان‌دهی تعطیلات کشور سبب می‌شود تا کالا با قیمت تمام‌شده کمتری عرضه شود که این به نفع هر دو بخش مصرف‌کننده و تولیدکننده است؛ بنابراین به منظور سامان‌دهی تعطیلات در کمیته ملی کاهش قیمت تمام‌شده راهکارهایی در حوزه‌های مختلف توسط اعضای این کمیته تهیه‌شده که در جلسه آتی بررسی و در اولین فرصت به دولت ارائه می‌شود.

دودانگه همچنین با اشاره به بالا بودن هزینه‌های حمل‌ونقل در کشور، اظهار داشت: بالا بودن هزینه‌های حمل‌ونقل از جمله عواملی است که سبب می‌شود قیمت تمام‌شده تولید در کشور ما نسبت به سایر کشور‌ها بالا باشد که جهت رفع این مشکل مذاکراتی با مسوولان راه و ترابری کشور انجام گرفته است.