سخنگوی وزارت بازرگانی گفت: بودجه جوایز صادراتی از سازمان توسعه تجارت جدا و در ردیف اعتبارات یارانه‌‌ای قرار گرفته است. علیرضا شجاعی در خصوص ابهامات به وجود آمده درباره بودجه وزارت بازرگانی در سال ۸۹ توضیح داد: در قانون بودجه کل کشور تا پایان سال ۸۸ یارانه جایزه صادراتی سازمان توسعه تجارت در قالب ردیف اعتباری مشترک با هزینه‌های اداری و اجرایی این سازمان درج می‌شده است.

وی افزود: به دلیل ماهیت یارانه‌ای بودن جوایز صادراتی در لایحه بودجه سال ۸۹ یارانه مذکور در ردیف اعتبارات یارانه‌ای و به مبلغ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال آمده است.

سخنگوی وزارت بازرگانی گفت: اگر مانند سال ۸۸ اعتبارات جوایز صادراتی را در بدنه بودجه وزارت بازرگانی حساب بکنیم کل بودجه هزینه‌ای سال ۸۹ به جای رقم ۹۰۷ هزار و ۲۴۰ میلیون ریال به دو میلیون و ۲۷هزار و ۲۴۰ میلیون ریال می‌رسد که نسبت به بودجه سال ۸۸ از رشد ۴ درصدی و نسبت به اصلاحی همان سال از رشد ۲/ ۶ درصدی برخوردار می‌شود. وی در پاسخ به این سوال که کسری بودجه جوایز صادراتی در سال‌جاری به کجا رسید، گفت: کسری بودجه جوایز صادراتی در متمم بودجه سال ۸۸ آمده که هنوز به تصویب نهایی مجلس نرسیده است. اگر سازمان توسعه تجارت ایران بخواهد تا پایان سال به تعهد خود مبنی بر پرداخت به روز جوایز صادراتی عمل کند، به ۲۴۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد که این رقم، در متمم بودجه سال ۸۸ گنجانده شده و در حال پیگیری است.