معاون بین‌الملل اتاق بازرگانی ایران، نبود پهنای باند را مهم‌ترین عامل شکاف ارتباطی ایران با دیگر کشورها دانست. مهدی فاخری در همایش کاربرد فناوری اطلاعات در تسهیل خدمات تجاری که از سوی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: بدون همراهی دولت در این زمینه پیشرفت‌های صنعت‌ آی‌تی می‌تواند فلج شود. وی ادامه داد: یکی از کشورهای آفریقایی که حتی تاجر ایرانی برای پیشنهاد بازاریابی حاضر به سفر به آن کشور نیست سرعت اینترنت و پهنای باند آن از بسیاری کشورهای آسیایی بالاتر است.

معاون بین‌الملل اتاق ایران خاطرنشان کرد: برای کاربرد فناوری اطلاعات در برنامه‌های توسعه تجارت مهم‌ترین عامل کاهش کاغذبازی‌ در شرکت‌های تجاری است که به‌رغم توسعه نرم‌افزاری در علوم کامپیوتر همچنان زیرساخت‌های آن فراهم نیست.

وی به دو نکته اساسی در خصوص توسعه تجاری به وسیله آی‌تی در ایران اشاره کرد و گفت: باید موارد قضایی تجارت الکترونیک به وسیله نهادهای قضایی مستقل و هماهنگ با قوانین این زمینه بررسی و همچنین قوانین سازمان توسعه تجارت باید در تمام موارد توسعه تجارت آی‌تی اعمال شود.فاخر همچنین با اشاره به افزایش سطح تحریم‌ها علیه ایران اظهار داشت: با توجه به تحریم‌های یک طرفه توسط برخی از دولت‌ها در صورت تخلف، پرداخت حقوق فروشنده یا خریدار مختل خواهد شد.

فاخری همچنین به پیوستن ایران به تجارت جهانی اشاره کرد و توضیح داد: کشور ما یک حاکمیت ملی دارد و قبول داریم که برای برنامه‌های کشور خودمان باید تصمیم بگیریم، اما باید این را هم قبول کنیم که با پیوستن به سازمان تجارت جهانی با حضور ‌١٥٣ کشور نمی‌توانیم قوانین آن را نپذیریم.