بزرگ‌ترین سیلوی کشور افتتاح شد

گروه بازرگانی- وزیر بازرگانی در مراسم افتتاح سیلوی فلزی ۱۲۰ هزار تنی شهید مدرس در شهرستان رباط کریم، گفت: برای آنکه به عنوان محور تجارت غله در منطقه مطرح شویم باید ظرفیت ذخیره‌سازی گندم را به ۱۸ میلیون تن برسانیم تا امکان واردات گندم از منطقه کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) و صادرات آن را به کشورهای حوزه خلیج فارس فراهم آوریم. مهدی غضنفری با بیان اینکه شهرستان رباط‌کریم به لحاظ نزدیکی به راه آهن، فرودگاه، اتوبان‌ها و جاده‌ها و در کنار تهران بودن یک فرصت استثنایی است، برای آنکه به یک شهر لجستیکی تبدیل شود، افزود: وزارت بازرگانی آمادگی آن را دارد تا بخشی از انبارهای شهید مدرس را به بخش خصوصی واگذار کند.

غضنفری همچنین با اشاره به طرح انتقال نمایشگاه بین‌المللی تهران به خارج از شهر تهران اظهار داشت:‌ ما آمادگی آن را داریم تا محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی به شهر آفتاب منتقل شود و در این خصوص سعی می‌کنیم تا حمایت‌های لازم را انجام دهیم و ساز‌وکار مناسب را در شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی تقویت کنیم.

همچنین در این مراسم حمید علیخانی، معاون وزیر بازرگانی گفت: سیلوسازی سومین حلقه از زنجیره تامین است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به بحث بهسازی نانوایی‌ها اظهار داشت:‌ در حال امضای پروتکلی با وزارت کار و فنی - حرفه‌ای هستیم تا بتوانیم ۱۰ میلیون نفر ساعت آموزش به پرسنل نانوایی‌های کشور ارائه کنیم تا در همین راستا نان عرضه شده از کیفیت بهتری برخوردار باشد. در ادامه این مراسم، جمشیدی، مدیرعامل غله و خدمات بازرگانی منطقه یک با بیان اینکه در حال حاضر تهران برای نگهداری استاندارد گندم ۸۰۰هزار تن کمبود ظرفیت سیلو دارد، افزود: با توجه به اینکه مصرف گندم در استان تهران بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن است، نیازمند ذخیره‌سازی گندم تا میزان یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن هستیم.

سیلوی فلزی شهید مدرس، بالاترین ظرفیت ذخیره‌سازی گندم را در میان دیگر سیلوهای کشور دارد.