2700 شرکت در نمایشگاه عرب هلث

نمایشگاه و همایش بهداشت عربی Arab Health بزرگ‌ترین نمایشگاه بهداشتی در خاورمیانه و دومین از همین نظر، در جهان است. در این نمایشگاه که روز دوشنبه در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه بین‌المللی دبی، کار خود را آغاز کرد و تا دو روز دیگر ادامه دارد، ۲۷۰۰ واحد از بیش از ۶۵ کشور فرآورده‌ها و خدمات خود را به نمایش گذاشته و ۵۵ هزار متخصص در حوزه‌های مراقبت بهداشتی از تمام دنیا حضور دارند. عرب هلث که ۳۵ سال پیش بنا نهاده شد، فضایی مطلوب را برای تولیدگران، عمده فروشان و توزیع‌کنندگان بخش پزشکی فراهم می‌کند. این نمایشگاه طی سه دهه بیش از ۳۹۰۰ مقوله تولیدی را پوشش داده و امسال ۴ تالار بزرگ جدید به فضای آن اضافه شده است.

بر اساس یک تحقیق میدانی در نمایشگاه عرب هلث ۲۰۰۹، ۹۸ درصد شرکت‌کنندگان اذعان داشتند که به اهداف خود از شرکت در این رویداد دست یافته‌‌اند. ۹۵ درصد هم گفتند که تعداد بازدیدکنندگان توقعات آنها را برآورده است.

پاویون ایران در این نمایشگاه از نظر درصد شرکت‌کنندگان امسال در مقایسه با سال گذشته ۳۰۰ درصد رشد نشان می‌دهد. این خبری است که روی پایگاه اطلاع‌رسانی این نمایشگاه آمده است. این میزان رشد به همت سازمان توسعه تجارت ایران، وزارت بهداشت، اتاق بازرگانی و شرکت هلدینگ تجهیزات پزشکی و داروسازی ایران حاصل شده است.

در سال گذشته حدود ۱۲۰ نوع وسایل و تجهیزات پزشکی از ایران گواهی استانداردهای اروپایی را دریافت کردند که این امر به صادرات این تجهیزات کمک شایانی می‌کند.

همچنین همایشی با موضوع تجهیزات پزشکی ایران، در مرکز همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی دبی برگزار خواهد شد.