معاون وزیر بازرگانی گفت: برای ارائه تسهیلات فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرده‌فروشی با بانک ملی تفاهم‌نامه‌ امضا کرده‌ایم. محمد صادق مفتح در گفت‌وگو با «فارس» در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد برای شب عید امسال سبد ویژه کارمندی داشته باشیم، گفت: قطعا امسال سبد ویژه کارمندی خواهیم داشت، اما درباره جزئیات این سبد در حال تصمیم‌گیری هستیم. معاون وزیر بازرگانی در پاسخ به این سوال فارس که تا دو ماه دیگر مهلت اعتبار اعطای تسهیلات به فروشگاه‌های زنجیره‌ای پایان می‌یابد و این در حالی است که هنوز هیچ کدام از سه مجموعه صرفه، شیرین عسل و ایرانیان به بانک معرفی نشده‌اند، گفت: در حال مذاکره با بانک‌های ملی و ملت برای تسهیلات این فروشگاه‌ها هستیم که با بانک ملی موفق به امضای تفاهم‌نامه شده‌ایم و به زودی این تفاهم‌نامه با بانک ملت نیز امضا می‌شود. وی در خصوص مشکلات مالیاتی این فروشگاه‌ها گفت: مشکلات مالیاتی همچنان باقی است و بحث‌های کارشناسی در سطح وزرا ادامه دارد.

دیگر معاون وزیر بازرگانی نیز با تاکید بر اینکه کاهش دستوری قیمت کالاها را پیگیری نمی‌کنیم، گفت: وزارت بازرگانی حتی در دولت نهم دستوری مبنی بر کاهش قیمت‌ها صادر نکرده است.

محمدعلی ضیغمی در گفت‌وگو با «مهر» تصریح کرد: سال گذشته، سیاست اعمال کاهش قیمت به صورت دستوری از سوی وزیر بازرگانی صورت نگرفته و به دلیل اینکه کاهش قیمت‌ها، توافقی بوده، در تمام موارد، نتایج خوبی به دنبال داشته است.