دبیر انجمن برنج کشور با اشاره به برگزاری کارگروه کشاورزی استان‌های شمالی کشور با حضور معاون اول رییس جمهوری در هفته گذشته، گفت: استانداران نباید در این زمینه مسوول باشند، بلکه باید در ستادی که مسائل برنج مطرح می‌شود، حضور یابند.

به گفته جمیل علیزاده شایق‌، استاندارها اطلاعاتی از میزان تولید برنج و نیاز استان‌های دیگر به این محصول ندارند و چون از نظر قانونی، مسوولیتی در قبال سایر استان‌ها ندارند، لذا این تصمیم نمی‌تواند راه‌حلی مناسب برای حل مشکلات برنجکاران باشد.

وی ادامه داد: وقتی که وزیر بازرگانی اعلام می‌کند وزارت بازرگانی هیچ نقشی در واردات برنج ندارد و این حوزه کاملا در دست بخش خصوصی است، استانداران چگونه می‌توانند در این بخش تصمیم گیرنده باشند؟

شایق، در نقد تصمیمات این کارگروه ادامه داد: استاندارها همواره با حجم عظیمی‌از وظایف سیاسی، اجتماعی و غیره روبه‌رو هستند و نمی‌توانند تصمیمات این بخش را اجرایی کنند.

وی با اشاره به ستاد منحل شده برنج، یادآور شد: در این ستاد وزیر کشاورزی، تعدادی از نمایندگان استان‌های گیلان و مازندران، روسای سازمان‌های کشاورزی این استان‌ها، معاون زراعت، نماینده صاحب اختیار وزارتخانه‌های صنایع، بازرگانی و نیرو و مدیرانی چون مدیرکل دفتر برنج و مدیر شرکت پخش کود و همچنین سایر مدیران مسوول تولید و بازرگانی برنج حضور داشتند و تصمیمات آنها لازم الاجرا بود.