رییس شورای اصناف کشور می‌گوید: در صورتی که یک حساب جاری برای واریز سرمایه اولیه بانک اصناف در اختیار ما گذاشته شود، با برنامه‌ریزی‌ها و مکاتباتی که صورت داده‌ایم، هیچ مشکلی برای راه‌اندازی‌ هرچه سریع‌تر بانک اصناف نخواهیم داشت.

قاسم نوده فراهانی در گفت‌و‌گو با «ایسنا» با اشاره به مکاتبه با بانک مرکزی افزود: از آنجا که یک صنف یا اتحادیه نمی‌تواند بانک داشته باشد ما طی نامه‌ای به بانک مرکزی خواستار تاسیس بانک اصناف شدیم و آنها دستورالعملی به ما ابلاغ کردند که به چه نحوی عمل کنیم.

وی افزود: درباره تامین سرمایه بانک اصناف بانک مرکزی رقم۲۰۰ میلیارد تومان را اعلام کرده که مشکلی نداریم و اگر آن را بین واحدهای صنفی تقسیم کنیم تامین آن امکان پذیر است.

نوده فراهانی در پاسخ به این پرسش که آیا برای مطرح شدن موضوع تاسیس بانک اصناف در شورای پول و اعتبار نیاز به واریز بخشی از سرمایه بانک است یا خیر؟ گفت: طی نامه‌ای که به وزیر بازرگانی نوشتیم گرفتن مجوز یک حساب جاری را درخواست کردیم به‌طوری که این حساب جاری تنها مختص بانک اصناف باشد و از طریق اصناف کشور به این حساب پول واریز شود.

رییس شورای اصناف کشور ادامه داد: بر این اساس اصناف فیش واریزی را نزد خود نگه می‌دارند تا زمانی که بانک مراحل پذیره‌نویسی خود را آغاز کند و پس از آن، فیش‌های واریزی را به عنوان سهامدار لحاظ خواهیم کرد تا به سمت راه‌اندازی بانک اصناف پیش برویم.