رایزن بازرگانی ایران در ترکمنستان گفت: یکی از مشکلات تجار ما برای فعالیت در ترکمنستان محدودیت‌های بانکی است، صادرکنندگان نمی‌توانند پول‌های خود را به ایران بیاورند و این نقل‌وانتقال از طریق کامیون‌ها و تریلی‌های در حال تردد میان دو کشور صورت می‌گیرد. حمید گوزلیان در گفت‌وگو با «فارس» افزود:‌ اقتصاد ترکمنستان بسته و دولتی است، در واقع اصلا بخش خصوصی ندارد و اگر هم داشته باشد آنقدر ضعیف است که نمی‌تواند قراردادهای بزرگ ببندد.

وی افزود: در وضعیت فعلی ارتباط تجاری مناسبی با دولت ترکمنستان نداریم، البته نباید فراموش کنیم که ما سالانه افزون بر ۳ میلیارد دلار از ترکمنستان گاز خریداری می‌کنیم.

رایزن بازرگانی ایران در ترکمنستان با بیان اینکه صادرات ما به ترکمنستان ۳۰۰ میلیون دلار و وارداتمان ۳ میلیارد دلار است، گفت: در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۴۰ میلیون دلاری صادرات به ترکمنستان بوده‌ایم.

به گفته گوزلیان ترکمنستان کشور کوچکی است و تمایلات غرب‌گرایی دارد؛ بنابراین آنچنان که با ترکیه رابطه دارد نمی‌تواند با ما رابطه داشته باشد، به طوری که مبادلات تجاری ترکیه با ترکمنستان ۱۰ برابر مبادلات ایران با ترکمنستان است.