سرمایه‌گذاری 13‌میلیارد تومانی در ساخت بندر شهید ذاکری قشم

مذاکره سازمان بنادر و دریانوردی و منطقه آزاد قشم برای ساخت و تکمیل بندر شهید‌ذاکری به اتمام رسید. منوچهر تاتینا، مجری طرح ساماندهی اسکله‌ها و بنادر مسافری سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام این خبر به «مانا» گفت: مذاکرات سازمان بنادر و دریانوردی و منطقه آزاد قشم برای ساخت مشترک بندر شهید ذاکری به اتمام رسیده و موافقتنامه مربوطه نیز تنظیم شده است و در حال حاضر منتظر امضای این موافقتنامه هستیم. وی ادامه داد: مدیریت و ساخت بندر شهید ذاکری قشم بر عهده سازمان بنادر و دریانوردی است؛ اما نگهداری و بهره‌برداری از این بندر با نظارت این سازمان توسط منطقه آزاد قشم انجام می‌شود.

مجری طرح ساماندهی اسکله‌ها و بنادر مسافری سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اتمام مطالعات ساخت بندر شهید ذاکری اظهار داشت: در این طرح ساخت دو پست اسکله خدماتی، احداث بیش از ۲۰ پست اسکله برای پهلوگیری شناورهای مسافری و همچنین استحصال بیش از پنج هکتار اراضی در بندر شهید ذاکری پیش‌بینی شده است.

وی برآورد اولیه برای ساخت و تکمیل بندر شهید ذاکری قشم را حدود ۱۳‌میلیارد تومان اعلام کرد. تاتینا در خصوص پیشرفت بندرشهید حقانی نیز بیان کرد: عملیات ساخت و ساماندهی این بندر با ساخت دایک و موج شکن با ۷۰درصد پیشرفت همراه است؛ ضمن اینکه نصب اسکله‌های شناور و عملیات لایروبی نیز در سال‌جاری آغاز می‌شود.