حداقل سرمایه لازم برای راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای اصناف ۵۰۰میلیارد تومان است که اصناف از طریق پذیره‌نویسی آن را تامین خواهند کرد. جلال‌الدین محمد شکریه ـ نایب رییس اول شورای اصناف کشور ـ با بیان این مطلب به «ایسنا» گفت: در راستای ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای اصناف یک کار تحقیقاتی و پژوهشی را در دست انجام داریم و به‌رغم آنکه شش هزار واحد صنفی آمادگی خود را برای این کار در سال‌جاری اعلام کرده‌اند، اما درصدد هستیم با بررسی دقیق و برنامه‌ریزی خاصی در این زمینه پیش برویم. وی افزود: تلاش ما این است که بتوانیم فروشگاه‌های زنجیره‌ا‌ی اصناف را به صورت گسترده به ویژه در بحث پوشاک و خوار و بار دایر کنیم.

شکریه حداقل سرمایه لازم برای راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای اصناف را ۵۰۰میلیارد تومان ذکر و اظهار کرد: این رقم را واحدهای صنفی باید به صورت پذیره‌نویسی تامین کنند و سهامدار آن شوند.

نایب رییس اول شورای اصناف کشور در ادامه درباره راه‌اندازی بانک اصناف کشور در حال حاضر مشغول انجام امور ستادی این بانک هستیم و برای جذب سرمایه ۲۰۰میلیارد تومانی بانک هم مقرر شده که هر واحد صنفی ۱۰۰هزار تومان بپردازد، ضمن آنکه هر فرد می‌تواند درصدی از مبلغ کل سهام بانک را مطالبه کند.

شکریه ابراز امیدواری کرد که با توجه به نظر مثبت بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار به زودی بانک اصناف راه‌اندازی شود.