گروه بازرگانی- اعلام نظر معاون سازمان توسعه تجارت مبنی بر لغو مجوز مجریان نمایشگاهی کم کار و ناموفق و پیگیری و برخورد شدید با آنان در کنار واگذاری نمایشگاه تهران به یک نهاد غیرمرتبط از جمله خبرهایی است که این روزها نقل محافل بازرگانی کشور است. این «وضعیت جدید» ما را بر آن داشت تا در این باره نظر شرکت‌های مجری نمایشگاهی را نیز جویا شده و دیدگاه ایشان را در این مورد منعکس کنیم.

با این همه خبرنگار این روزنامه طی تماس‌های مختلفی که با دفاتر مجریان نمایشگاهی در این باره داشت با پاسخ‌های منفی صداهای آن سوی خط تلفن برای پاسخ گویی مواجه شد. از همه جالب‌تر پاسخی بود که ما از اتحادیه صادرکنندگان مبلمان منزل و اداری به عنوان یکی از مهم‌ترین و سودآورترین این مجریان که تاکنون موفق به برگزاری ۱۸ نمایشگاه شده است، دریافت کردیم. خانم محترمی که آن سوی خط بود بعد از این که پاسخ سربالای «مدیرعامل در جلسه تشریف دارند» را ارائه کرد، خواهان تقاضای کتبی! این روزنامه برای دریافت نقطه نظرات مدیرعامل آن اتحادیه شد. توجه کنید و فقط توجه کنید که در عالم توسعه یافته، شرکت‌ها و کارخانه‌های مختلف برای انعکاس دیدگاه‌ها و اخبار خود در مطبوعات کشورهایشان چه هزینه‌هایی که حاضرند بدهند و اما این است وضع ما در سده ۲۱ در این عالم توسعه نیافته یا عبارت محترمانه ترش «در حال توسعه».

اما پاسخ‌های دیگری هم بود که در نوع خود جلب توجه می‌کرد؛ از «همکاران در تعطیلات تابستانی به سر می‌برند» گرفته تا «مرخصی»، «بیماری»، «اوامر شخصیه» و الخ. این در حالی است که با واگذاری نمایشگاه تهران به یک سازمان نظامی بیشترین زیان و آسیب را همین مجریان نمایشگاهی خواهند دید.