گروه بازرگانی- حذف یارانه نان فانتزی موجب رشد۲برابری قیمت این نوع نان شده است.

رییس اتحادیه نان حجیم تهران با بیان اینکه حذف یارانه نان فانتزی غیرکارشناسی بوده، گفت: افزایش قیمت نان باید از اول شهریور ماه صورت بگیرد و هرگونه افزایش قیمت در حال حاضر غیر قانونی است.

محمد جواد کرمی افزود: دستور‌العمل حذف یارانه آرد نان فانتزی از ۱۸مرداد ماه ابلاغ شده و بر اساس این دستور‌العمل قیمت هر کیلوگرم آرد از ۴۵ تومان به ۴۱۰ تومان افزایش یافته است. رییس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه‌حجیم تهران با تاکید بر اینکه «ما هم از شنیدن این خبر شوکه شدیم»، اظهار داشت: در تمام دنیا نان حجیم به عنوان نان سلامت معرفی می‌شود و ما پس از فرهنگ‌سازی فراوان توانسته بودیم به سطح تامین ۷درصد از تقاضای نان برسیم که در پی اجرای این طرح با کاهش تقاضا مواجه خواهیم شد.

محمدجواد کرمی این پرسش را مطرح کرد که ‌‌‌در شرایطی که ۹۳درصد یارانه دولت به آرد سایر نانوایی‌ها اختصاص می‌یابد، آیا حذف یارانه این نوع نان تاثیری در طرح هدفمند کردن یارانه‌ها خواهد داشت؟ به اعتقاد رییس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم، ‌این تصمیم نابهنگام وزارت بازرگانی موجب تعطیلی برخی واحدهای تولیدی شده و در مواردی دیگر واحدها موفق به دریافت آرد مورد نیاز خود نشده‌اند. به گفته وی، کسانی که چنین تصمیمی گرفته‌اند، به دنبال ایجاد مشکل هستند.