پنج نامزد کابینه دهم به اتاق ایران دعوت می‌شوند

پنج نامزد احتمالی وزارتخانه‌های اقتصادی دولت دهم به منظور آگاهی از دیدگاه‌های آنها و سنجش توان مدیریتی شان به اتاق ایران دعوت می‌شوند. یک عضو هیات رییسه اتاق ایران با اعلام این خبر می‌گوید: در مرحله نخست و پیش از کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی، از نامزدهای پست وزارت بازرگانی، ‌امور اقتصادی و دارایی‌، صنایع و معادن‌،‌ کار و امور اجتماعی و جهاد کشاورزی برای حضور در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن‌ایران دعوت خواهد شد‌.

به گفته ابراهیم جمیلی، دعوت از وزرای پیشنهادی نفت‌، نیرو و تعاون در اولویت دوم اتاق‌ایران برای کسب دیدگاه‌های آنها قرار دارد‌.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن زنجان معتقد است که آگاهی بخش خصوصی از مواضع وزرای احتمالی اقتصادی کشور در دوره فعالیت دولت دهم نقش مهمی‌در تعامل بیشتر با آنها دارد‌.

جمیلی در خصوص نحوه برنامه‌ریزی اتاق و چگونگی دعوت از نامزدهای مطرح گفت: اتاق‌ایران در نظر دارد با برگزاری جلسات فشرده با نامزدهای پست وزارتخانه‌های اقتصادی در سه یا چهار جلسه یا حتی برگزاری نشست‌های صبحانه‌، نهایت استفاده را از فرصت موجود ببرد‌.

به گزارش‌ایرنا، یکی از وعده‌های اتاق‌ایران پیش از دهمین انتخابات ریاست جمهوری دعوت از چهار نامزد پست ریاست جمهوری برای آگاهی از دیدگاه‌های آنها بود؛ اما‌ این موضوع محقق نشد. اکنون‌این پرسش مطرح است که آیا ‌این برنامه اتاق به سرنوشت همان وعده دچار می‌شود؟

جمیلی در‌این خصوص گفت: ‌در مورد نامزدهای ریاست جمهوری‌، یکی از مشکلات عمده‌ای که با آن مواجه بودیم‌، عدم هماهنگی زمانی بود. لذا برای رفع شائبه طرفداری یا مخالفت با نامزدها‌،‌ ترجیح دادیم برنامه را لغو کنیم‌. جمیلی با تقدیر از عملکرد «سید مسعود میرکاظمی»،‌ وزیر بازرگانی در حوزه اتاق‌های بازرگانی گفت: ‌تعامل وی با بخش خصوصی به ویژه اتاق‌های بازرگانی در شهرستان‌ها بی‌مانند بود.

وی با تصریح‌این مطلب که میرکاظمی ‌به اتاق‌های بازرگانی بها داد، گفت: ‌‌این واقعیت نشان می‌دهد که عملکرد وی با آنچه وعده داده بود، همخوانی داشت‌.