مدیرکل گمرک خرمشهر گفت: بیش از ۲۴۹هزار و ۷۲۳ تن کالا به ارزش بیش از ۷۶‌میلیون و ۱۱۷‌هزار دلار در چهار ماه نخست سال از گمرک خرمشهر به کشورهای کویت و عراق صادر شد. به گفته محمد بی‌آلایش، این میزان صادرات کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۲۴‌درصد و از نظر ارزشی ۸۷درصد افزایش داشته است.

وی عمده‌ترین اقلام کالاهای صادراتی از مبادی خروجی خرمشهر را انواع میوه، صیفی‌جات، مواد خوراکی، مصالح ساختمانی، آهن آلات، لوازم صنعتی و خوراک دام عنوان و تصریح کرد: در این مدت سهم صادرات کالا به کشور عراق از مرز زمینی شلمچه ۱۵۱‌هزار و ۷۵۸ تن و به ارزش ۴۱‌میلیون و ۶۱۱‌هزار و ۴۳۲ دلار بوده است.

بی‌آلایش، میزان واردات کالا به کشور از مرز آبی اروند رود را نیز در چهار ماه نخست امسال بیش از ۸۹‌هزار و ۸۱۹ تن کالا به ارزش ۲۳۹‌میلیون و ۷۸۵‌هزار دلار بیان کرد و افزود: این میزان کالا شامل برنج، لاستیک وسایط نقلیه، اجزا و قطعات ماشین‌آلات راه‌سازی، لوازم و ماشین‌آلات صنعتی و مکانیکی، لوازم صنعتی برقی، اجزا و قطعات کامپیوتر، انواع لوازم منزل، لوازم یدکی، انواع خودرو، ماشین آلات راه‌سازی و خودرو سواری بوده که از بندر تجاری دبی به کشور وارد شده است.

وی ادامه داد: میزان واردات کالا از طریق منطقه آزاد اروند از مجموع کل سهم واردات از گمرک خرمشهر نیز ۴۴‌میلیون دلار بوده است.