در صورت تصویب و تاثیر لایحه مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی، تاسیس ۲۳ منطقه ویژه و یک منطقه آزاد تجاری را شاهد خواهیم بود. محمود صلاحی، مشاور رییس‌جمهور در امور مناطق آزاد، در گفت‌وگو با ایسنا به آخرین جزئیات لایحه مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی اشاره کرد و گفت: این لایحه در زمینه تشکیل ۲۳ منطقه ویژه اقتصادی و یک منطقه آزاد تجاری (ماکو) است که در دولت و مجلس به تصویب رسیده و به شورای نگهبان رفته است. وی گفت: لایحه مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی هفته آینده از شورای نگهبان برمی‌گردد و امیدواریم که پس از تصویب، شاهد ایجاد هر ۲۴ منطقه ویژه آزاد در

کشور باشیم.

وی در عین حال از تصویب موضوع ایجاد بیمه‌های خارجی در مناطق آزاد خبر داد و گفت: مجلس در چند روز گذشته بحث تاسیس بیمه‌های خارجی در مناطق آزاد را تصویب کرد.

عضو هیات مدیره اتاق تعاون ایران در بخش دیگری از سخنان خود درباره واگذاری سهام شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی از سوی‌سازمان خصوصی‌سازی ابراز عقیده کرد و گفت: این واگذاری مطابق قانون نیست، چون قبلا اتاق‌های تعاون و بازرگانی درخواست واگذاری نمایشگاه‌ را ارائه کرده بودند و اعتقاد ما بر این است که اگر بنا است سیاست‌های اصل ۴۴ اجرایی شود اتاق‌های تعاون و بازرگانی به عنوان دو بخش خصوصی در اجرای این مساله پیش‌رو هستند.

صلاحی ادامه داد: درخواست ما این بود که نمایشگاه را با سهام مساوی به دو اتاق تعاون و بازرگانی واگذار کنند تا بتوانیم در طول سال صنایع و تولیدات خود را به مردم کشور و دنیا معرفی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه موضوع واگذاری سهام شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی خلاف واگذاری‌های سیاست‌های اصل ۴۴ است، اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۳۵ شرکت تعاونی در کشور وجود دارد که تحت پوشش اتاق تعاون فعالیت می‌کنند، بنابراین شرکت‌های تعاونی باید نمایشگاهی داشته باشند که بتوانند توانمندی‌های خود را در طول سال به عرضه درآورند.

وی در پایان افزود: از طریق اتاق تعاون ایران مراتب اعتراض خود را به این اقدام اعلام کرده‌ایم و‌سازمان توسعه تجارت نیز در این زمینه با ما همسو و همراه است.