تجهیزات بندر شهیدرجایی واگذار می‌شود

مزایده واگذاری تجهیزات بندری و دریایی بندر شهید رجایی طی یک ماه آینده برگزار می‌شود. عبدالکریم رزازان، مدیرکل تامین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص فروش تجهیزات دریایی و بندری این سازمان به مانا گفت: تجهیزات بندری و دریایی بندر انزلی، مطابق مدل اقتصادی فروخته شد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده بعد از

بندر انزلی که به عنوان بندر پایلوت برای فروش تجهیزات در نظر گرفته شده بود، کار فروش تجهیزات بندر شهید رجایی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تجهیزات بندر انزلی به سه پیمانکار از پیمانکاران فعال در این بندر واگذار شده است، افزود: تجهیزات مربوط به تخلیه و بارگیری کالا‌های متفرقه، کانتینری و جرثقیل‌ها در بندر انزلی نیز با شرایط مناسب به بخش خصوصی فروخته شد.

مدیرکل تامین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه رقم فروش تجهیزات بندر انزلی به حدود ۱۲‌میلیارد تومان می‌رسد، خاطرنشان کرد: مبالغ مربوط به فروش این تجهیزات طی پنج سال توسط پیمانکاران به این سازمان پرداخت می‌شود و به مرور زمان که پرداخت‌ها انجام شد، اسناد مالکیت تجهیزات به بخش خصوصی منتقل می‌شود.

وی با تاکیدبر اینکه مطالعه و تهیه مدل فنی و اقتصادی فروش تجهیزات بندری و دریایی بندر شهید رجایی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: تاکنون جلسات متعددی برای واگذاری تجهیزات بندر شهید رجایی و تهیه طرح توجیهی برگزار شده است؛ البته تمامی تجهیزات بندر شهید رجایی به جز تجهیزات کانتینری این بندر به بخش خصوصی واگذار می‌شود.