انتظار همکاری بیشتری از برخی مدیران استان برای تحقق مواد قانونی ۲۷ قانون مناطق آزاد و ماده ۳۵ قانون برنامه چهارم توسعه کشور در راستای بهره‌برداری از فرصت‌های قانونی موجود در منطقه آزاد انزلی برای توسعه استان داریم؛ چرا که این منطقه بخشی از این استان است و توسعه آن به توسعه گیلان منجر می‌شود. رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در مراسم افتتاح دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی گیلان در این منطقه با بیان این مطلب افزود: وجود منطقه آزاد انزلی در مرحله نخست باعث رشد فعالیت اقتصادی در محدوده این منطقه شده و در مرحله بعد شهرستان انزلی و استان گیلان و در نهایت کل کشور را تحت‌شعاع توسعه خود قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: افتتاح دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن گیلان در منطقه آزاد انزلی ناشی از تعامل سه جانبه میان این منطقه، سازمان بازرگانی گیلان و سازمان صنایع و معادن استان است.

وی پیشرفت ۹۰درصدی آزاد راه قزوین - رشت - انزلی و ایجاد خط ریلی در این مسیر، طرح توسعه بندر انزلی و تاسیس بزرگترین بندر ایران به نام بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی را بخشی از حلقه‌های مهم شبکه ارتباطی و توسعه استان اعلام کرد و گفت: با تکمیل و ساخت این پروژه‌ها به خصوص بندر کاسپین، استان گیلان تا ۱۰۰ سال آینده در کریدور شمال - جنوب نقش آفرینی می‌کند.