بدهکاری یک درصدی

۹۹درصد از جوایز صادراتی فرش دستباف استان‏ها تا سال ۸۶ از سوی سازمان‏های بازرگانی استان‏ها به صادرکنندگان نمونه پرداخت شده است. مهدی فتح‌‌ا...، سرپرست امور بنگاه‏های سازمان توسعه تجارت، در گفت‌وگو با «موج» با اعلام این مطلب تصریح کرد: سازمان توسعه تجارت در حال حاضر فقط یک‌درصد از کل جوایز صادراتی فرش دستباف مربوط به سال‏های قبل از ۸۶ را بدهکار است.

وی در خصوص علت عدم پرداخت این بخش از جوایز صادراتی گفت: نواقصی که در مدارک صادرکنندگان نمونه وجود داشته، موجب عدم پرداخت جوایز صادراتی آنها شده است.

فتح‌ا... افزود: بسیاری از صادرکنندگان فرش دستباف در استان تهران، جوایز صادراتی خود را تا سال ۸۶ دریافت کرده‏اند. حدود ۱۰ نفر از صادرکنندگان این استان به دلیل نقص در مدارک صادراتی این جوایز را دریافت نکرده‏اند که امیدواریم با تکمیل مدارکشان بتوانند جوایز صادراتی خود را دریافت کنند.

سرپرست امور بنگاه‏های سازمان توسعه تجارت با تاکید بر این که هیچ مشکلی در پرداخت جوایز صادراتی وجود ندارد، اظهار داشت: سیاست‏های سازمان توسعه تجارت همواره با اولویت پرداخت جوایز و مشوق‏های صادراتی تدوین شده است، بنابراین هیچ تعللی در پرداخت جوایز صادراتی به صادرکنندگان کالا و خدمات از جمله فرش دستباف وجود ندارد.

فتح‌ا... تصریح کرد: در سال جاری، حدود ۸۴میلیارد تومان پول نقد برای پرداخت جوایز صادراتی در اختیار سازمان بازرگانی استان‏ها قرار داده شده است. در سال گذشته، حدود ۶۰درصد از تعهد استان‏ها جهت پرداخت جوایز صادراتی مربوط به بخش کالا و خدمات انجام شده است.