گروه بازرگانی- استخوان هایم را خرد کردند. شما ارزیابی کنید وقتی ما ۲‌میلیون و ۲۰۰‌هزار مترمربع زمین را پس از هفت سال از چنگ افرادی که با پشتوانه سیاسی آمده بودند و کاری هم انجام نداده بودند بیرون کشیدیم، حتما فشارهایی وارد می‌شود که استخوان ها را له می‌کند. داوود مددی، پیش از آنکه رسما با منطقه آزاد کیش خداحافظی کند، این چنین از احوال ناخوشایند خود در این جزیره زیبا یاد کرد. او البته سوداهای گوناگونی داشت و در پی آن بود که یک جزیره اسلامی بسازد که جایگاه گردشگران ممالک مسلمان نشین باشد، اما جزیره‌ای که قرار بود پایلوت کالاهای صادراتی کشور باشد نه آن شد نه این. تا جایی که از شمار گردشگران داخلی‌اش نیز پیوسته کاسته شده و تغییر مدیریت را گریزناپذیر کرده است. سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز از حضور در کیش دل‌خوشی ندارند؛ چرا که یا باید به وارد کننده تبدیل شوند یا از خیر سرمایه‌گذاری بگذرند. مددی چنانکه خودش گفته در اثر فشارها، سلامتی اش در این جزیره مرجانی به هم ریخت و ناچار به استعفا شد.

مشاور رییس‌جمهور در امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نجات اقتصاد کشور را واگذاری امور به بخش خصوصی دانست.

مشاور رییس‌جمهور در امور مناطق آزاد و ویژه در مراسم تودیع و معارفه مدیران‌عامل سابق و جدید سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه وظیفه دولت بنگاهداری نیست، افزود: برای نائل آمدن به اهداف چشم‌انداز ۱۴۰۴ و رشد اقتصادی کشور باید بسیاری از امور را به بخش خصوصی واگذار کرد.

محمود صلاحی خواستار جذب سرمایه گذار بیشتر در این منطقه آزاد شد و رونق گردشگری را یکی از اولویت‌های این منطقه آزاد دانست. به گفته وی، یکی از اصلی‌‌ترین وظایف مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش جذب سرمایه‌گذاری است و در این مسیر باید خدمات و تسهیلات لازم را در اختیار بخش خصوصی داخلی و خارجی گذاشت و مزاحمت‌ها را در این مسیر کاهش داد.

وی از مدیرعامل جدید این سازمان خواست که بدون واسطه با مردم، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به گفت‌وگو بنشینند.

در پایان این مراسم، متن حکم مدیر‌عاملی اسدا... کریمی به عنوان رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش قرائت شد. کریمی شهردار پیشین مناطق ۴ و ۱۶ تهران و مدیرعامل شرکت رجاء بوده است. او در این مراسم گفت: از هم‌اکنون خودم را شهروند کیش می‌دانم.