گروه بازرگانی- قیمت‌گذاری کالاهای صادراتی در سال ۸۷ نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن ده‌برابر رشد کرد. ‌در سال گذشته بیش از ۱۰هزار و ۵۰۰قلم کالا قیمت‌گذاری شده است. به گفته رییس سازمان توسعه تجارت ایران، بیش از هشت‌هزار و ۴۰۰ قلم کالا در بخش صنایع و معادن و هزار و ۸۵۵ قلم کالا در بخش صنایع غذایی و کشاورزی قیمت‌گذاری شده است.

مهدی غضنفری افزود: ۱۵۶ قلم کالا نیز در بخش صنایع دستی و فرش دستباف و بیش از ۹۵ قلم کالا در بخش صنایع نساجی، قیمت‌گذاری شده است. افزون بر این، ‌هزار قلم کالا افزایش قیمت یافته و حدود ۳۶ قلم کالا به صورت ارزش افزوده قیمت‌‌گذاری شده است.

غضنفری با اشاره به اینکه آمارهای دبیرخانه دائمی قیمت‌گذاری کالاهای صادراتی نشان می‌دهد هیچ گونه استعلامی که دارای مدارک کامل باشد در نوبت رسیدگی وجود ندارد، افزود: این مساله به دلیل استمرار جلسات کمیته قیمت‌گذاری کالاهای صادراتی و برگزاری جلسات مشابه در استان‌ها، برای تسهیل در امور حاصل شده است.

دبیرخانه کمیته دائمی قیمت‌‌گذاری کالاهای صادراتی با پذیرش پرونده‌های متقاضیان در بخش‌های تعیین قیمت، ارزش افزوده، بازنگری قیمت و موارد محموله‌ای و همچنین درخواست‌های ارسالی از دفتر صادرات گمرک ایران، نسبت به ارسال مصوبات جهت اجرا به دفتر صادرات گمرک جمهوری اسلامی اقدام می‌کند و نتایج آن را جهت بهره‌برداری بازرگانان در سامانه ارزش سازمان توسعه تجارت ایران قرار می‌دهد.