نخستین نمایشگاه دایمی کالاهای مصرفی فرهنگیان که در آن کالاها با ۱۰درصد تخفیف به فرهنگیان و خانواده‌های آنها عرضه می‌شود، آغاز به کار کرد. علی قطب‌الدینی، مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: نمایشگاه دائمی کالاهای مصرفی فرهنگیان با این هدف تشکیل شده است که تمام تعاونی‏ها و اتحادیه‏های مصرف فرهنگیان بتوانند کالاهای خود را به صورت انبوه و با نازل‌ترین قیمت خریداری کنند.

وی یکی از اهداف اصلی راه‌اندازی این نمایشگاه را کوتاه شدن دست واسطه‌های بازار از عرضه کالاهای مصرفی فرهنگیان عنوان کرد.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش همچنین اعلام کرد: در نمایشگاه دائمی کالاهای مصرفی فرهنگیان عمدتا کالاهای استاندارد و باکیفیت داخلی عرضه می‌شود؛ البته در مواردی چون عرضه برنج و حبوبات، استفاده از کالاهای وارداتی از جمله برنج هندی و حبوبات کانادایی ناگزیر است. البته میزان عرضه برنج هندی معادل هفت‌هزار تن سهامی است که وزارت بازرگانی در اختیار ما قرار می‌دهد.

به گفته وی فرهنگیان می‌توانند کالاهایی را که در نمایشگاه دائمی کالاهای مصرفی فرهنگیان عرضه می‌شود با اقساط ۱۰ ماهه نیز تهیه کنند.

قطب‌الدینی همچنین از راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای فرهنگیان در استان‌های تهران، هرمزگان و خراسان رضوی خبر داد و تاکید کرد که توان رقابت این فروشگاه‌ها با فروشگاه‌های زنجیره‌ای چون رفاه و شهروند کاملا مشهود است.