سهم 10‌درصدی صنعت مبلمان در اشتغال کشور

رییس انجمن صنفی تولیدکنندگان و فروشندگان مبلمان با بیان اینکه نمی‌توان نسبت به صنعتی که در سال ۱۰‌هزار میلیارد‌تومان گردش مالی دارد، بی‌اعتنا بود، گفت: صنعت مبلمان حدود ۱۰‌درصد از اشتغال کشور را در اختیار قرار دارد. علی انصاری در مراسم تودیع و معارفه دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان و فروشندگان مبل استان تهران افزود‌: صنعت مبلمان حدود ۱۰‌درصد از اشتغال کشور را در اختیار دارد؛ چرا که جمعیت فعال در حوزه مبلمان حدود ۱۰۰‌هزار واحد صنعتی است.

رییس انجمن صنفی تولیدکنندگان و فروشندگان مبلمان گفت: فقدان ساختار علمی در صنعت مبلمان و در کل در صنایع مشابه باعث شده تا صنایع ما در حال سنتی باقی بماند.

وی با بیان اینکه باید صنعت مبلمان را به علوم نوین تجهیز کنیم، اظهار داشت: دو رشته طراحی و تولید را به دانشگاه‌های پیام نور، علمی کاربردی و دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاد دادیم که با موافقت مسوولان دانشگاه‌ها در ماه‌‌های آتی شاهد حضور صنعت مبلمان در کلاس‌های دانشگاهی خواهیم بود و امیدواریم که با رویکرد علمی بتوانیم این صنعت را نو کنیم.

انصاری گفت: باید نگاهمان به صنعت، یک نگاه توسعه‌ای باشد مشروط به اینکه شرط توسعه، انسان توسعه یافته است و ما چاره‌ای نداریم جز اینکه در زمینه طراحی و تولید خود را مجهز به روش‌های نوین و علمی بکنیم.

به گفته انصاری در حال حاضر موزه مبل ایران مراحل احداث و تجهیز را می‌گذراند و تا چند ماه‌ آینده به بهره‌برداری می‌رسد.