رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی از نحوه واگذاری این شرکت بی‌اطلاع بوده و طرف مشورت نیز قرار نگرفته است و ما به طور تصادفی از چنین تصمیمی مطلع شدیم. رییس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران در پاسخ به پرسش ایرنا مبنی براینکه آیا این نوع واگذاری با وظایف پیچیده نمایشگاه داری مناسب به نظر می‌رسد، می‌گوید: به طور قطع باید واگذاری این شرکت، به خریداری مرتبط با موضوع نمایشگاه صورت گیرد تا بتوان به ارتقای سطح نمایشگاهی کشور کمک کرد. «مهدی غضنفری» با تایید خبر واگذاری شرکت سهامی نمایشگاه‌ها ادامه داد: تا آنجا که من اطلاع دارم، این واگذاری صورت گرفته ولی هنوز فرآیند انتقال به صورت کامل انجام نشده است.

معاون وزیر بازرگانی با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی تجارت از نحوه واگذاری بی‌اطلاع بوده و طرف مشورت نیز قرار نگرفته، گفت: ما به طور تصادفی از چنین تصمیمی مطلع شدیم و بعد از آن سعی کردیم برخی اطلاعات در خصوص نمایشگاه را در اختیار مسوولان سازمان خصوصی سازی قرار دهیم. وی افزود: شاید بخشی از اطلاعات مربوط به مالکیت زمین‌های نمایشگاه و برخی موضوعات دیگر در دسترس مسوولان واگذارکننده نبوده است.

غضنفری در این‌باره که واگذاری شرکت سهامی با هدف رد دیون از سوی سازمان تامین اجتماعی صورت می‌گیرد، بر همین اساس کمتر به ماموریت‌های نمایشگاهی توجه شده است، گفت: ما نیز در سازمان توسعه تجارت فکر می‌کنیم موضوع واگذاری شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی با واگذاری برخی کارخانه‌ها و حتی بانک‌ها که بسیار متنوع و متکثرند، متفاوت است.

این مقام مسوول ادامه داد: «تا آنجا که من اطلاع دارم، سایت این نمایشگاه از نظر اندازه و زیبایی در خاورمیانه نظیر ندارد و تجارت خارجی جمهوری اسلامی ایران به شدت نیازمند استفاده از چنین سایتی برای ترویج صادرات غیرنفتی است».

وی ادامه داد: بنابراین بدون ایجاد یک سایت نمایشگاهی جدید برای پایتخت، این سایت همچنان باید به ماموریت‌های نمایشگاهی بین‌المللی که بیشتر جنبه حاکمیتی دارد، ادامه دهد و نبود آن یک ضایعه برای تجارت خارجی محسوب می‌شود.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران با ابراز بی اطلاعی از اینکه پیش‌تر اتاق بازرگانی ایران یکی از متقاضیان اصلی خرید شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی بود، گفت: به طور قطع اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و یا تشکل‌های تولیدی و صادراتی زیرمجموعه آنها ارتباط بیشتری با امر تجارت و به ویژه تجارت خارجی دارند.