واردکنندگان موز تنبیه شدند

نرخ انواع میوه و محصولات کشاورزی تابستانی در هفته‌های اخیر کاهش بین ۲۰ تا ۵۰درصد را تجربه کرده‌اند

حسین مهاجران، رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزیجات در گفت‌وگو با موج با اعلام این مطلب تصریح کرد: قیمت گیلاس با ۲۵درصد کاهش از کیلویی ۴هزار تومان به کیلویی ۳هزار تومان رسیده است. وی با اشاره به کاهش قیمت شبرنگ در بازار گفت: در حال حاضر قیمت شبرنگ در بازار با ۳۴درصد کاهش از کیلویی یک‌هزار و ۸۰۰ تومان به یک‌هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه با بیان این مطلب که قیمت آلو نیز از کیلویی ۲هزار و ۵۰۰ تومان به کیلویی ۲هزار تومان رسیده است،‌ افزود: نرخ خیار درجه یک نیز ۶/۱۷درصد و خیار درجه دو نیز ۳۴درصد ارزانتر شده تا جایی که هم‌اکنون نرخ هر کیلو خیار درجه یک از کیلویی ۸۵۰ تومان به ۷۰۰ تومان و خیار درجه دو نیز از کیلویی ۶۰۰ تومان به کیلویی ۴۰۰ تومان کاهش یافته است.

مهاجران با اشاره به کاهش ۳۴درصدی قیمت موز گفت: هم‌اکنون قیمت هر کیلو موز ۸۰۰ تومان است و این در حالی است که قیمت موز در هفته‌های گذشته کیلویی یک‌هزار و ۲۰۰ تومان بود.

وی در پاسخ به این سوال که دلیل کاهش نرخ موز با توجه به مقاومت واردکنندگان در مقابل این مساله چه چیزی بوده است،‌ تصریح کرد: نخریدن، ‌نخوردن و گرمی هوا سه فاکتور موثر برای کاهش قیمت موز بود.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزیجات خاطرنشان کرد: عدم مصرف موز از سوی مردم بهترین تنبیه برای واردکنندگان این محصول بود که در گرم‌ترین فصل سال نیز مانع کاهش قیمت موز در بازار می‌شدند.

وی با اشاره به کاهش قیمت گوجه‌فرنگی و بادمجان اظهار داشت: با ورود گوجه فرنگی و بادمجان ورامینی به بازار قیمت هر کیلو بادمجان با کاهش ۵۰درصدی از ۳۰۰ تومان به ۱۵۰ تومان رسیده است.

مهاجران در خصوص وضعیت قیمت سبزی خوردن در بازار گفت: در حال حاضر سبزی خوردن نیز قیمت مناسبی دارد و هر کیلو سبزی خوردن با نرخی بین ۲۶۰ تا ۳۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزیجات با اشاره به کاهش قیمت سیب زمینی و پیاز به دلیل ورود محصولات همدان به بازار متذکر شد: در حال حاضر نرخ هر کیلو سیب‌زمینی ۲۲۰ تومان است و قیمت هر کیلو پیاز با کاهش ۸/۱۵درصدی از کیلویی ۳۸۰ تومان به کیلویی ۲۴۰ تومان رسیده است.