پیشرفت 17‌درصدی طرح توسعه بندر انزلی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از پیشرفت ۱۷‌درصدی طرح توسعه بندر انزلی خبر داد. فرهاد منتصر کوهساری در گفت‌وگو با مانا در خصوص روند پیشرفت طرح توسعه بندر انزلی اظهار داشت: ساخت موج شکن شرقی طرح توسعه بندر انزلی ۴۵۰ متر ، موج شکن غربی ۱۸۰ متر و ساخت دایک نیز ۲۳۰ متر پیشروی داشته است. مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اینکه مدت قرارداد طرح توسعه بندر انزلی ۴۰ ماهه است، افزود: چهار ماه برای تجهیز کارگاه و ۳۶ ماه دیگر نیز برای ساخت موج‌شکن‌ها در طرح توسعه بندر انزلی پیش‌بینی شده است.وی گفت: از نظر اعتباری تاکنون پروژه با هیچ مشکلی مواجه نشده است، به طوری که در سال جاری جذب ۱۵میلیارد تومان برای این طرح پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه طرح توسعه بندر انزلی تاکنون ۱۷‌درصد پیشرفت فیزیکی دارد و روند مطلوبی را طی می‌کند، بیان کرد: روزانه ۳هزار و ۵۰۰ تن سنگ برای ساخت موج‌شکن‌های این طرح استخراج می‌شود.

کوهساری در ادامه تصریح کرد: با بهره‌برداری از طرح توسعه بندر انزلی که در سال ۱۳۹۰ محقق خواهد شد، ظرفیت واقعی این بندر تا ۱۱میلیون تن و ظرفیت اسمی آن تا ۱۷میلیون تن افزایش می‌یابد. مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به رشد دو‌درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر انزلی طی سه ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهار داشت: طی این مدت دومیلیون تن کالا در بندر انزلی تخلیه و بارگیری شده است. وی از رشد ۳۰۰درصدی صادرات و ترانزیت سوخت در بندر انزلی طی سه ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: طی سه ماه ابتدای سال جاری ۱۰۵هزار تن صادرات و ۲۰۰هزار تن ترانزیت سوخت از این بندر صورت گرفته است. کوهساری در خصوص دلایل رشد صادرات و ترانزیت گفت: نیاز بازار، امتیازات بندر انزلی در خصوص ترانزیت سوخت، نزدیکی به مبادی مصرف نظیر عراق و پایین بودن قیمت تمام شده، از مزیت‌های بندر انزلی است که باعث رشد صادرات و ترانزیت در این بندر شده است.