هیچ باختی در رابطه با ایران وجود ندارد

وزیر امور بهره‌وری اداری لبنان در دیدار با رییس اتاق ایران، ایجاد روابط با ایران را وضعیت برد - برد دانست. به گزارش روابط عمومی اتاق ایران، در این جلسه رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران اظهار کرد: اگر بتوانیم بین واقعیت، یعنی آنچه قابل دستیابی به طور حقیقی است و تصوراتمان، تمایز قایل شویم، می‌توانیم راهمان را درست انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه «باید بتوانیم از فرصت‌های ایجاد شده از بحران اقتصاد جهانی استفاده کنیم» یادآور شد: از نظر اقتصادی همکاری‌های منطقه‌ای موضوعی است که با توجه به شرایط بحران باید از آن استفاده کنیم و یکی از نتایج بحران، منطقه‌ای شدن به جای جهانی شدن است و آن‌هایی که بتوانند به راه‌های جدیدی برای ایجاد و گسترش همکاری‌های منطقه‌ای دست یابند، موفق خواهند شد، در این راستا روابط اقتصادی بین ایران و ترکیه، پاکستان و برخی دیگر از کشورهای منطقه خلیج‌فارس مهم است.

وی افزود: باید سرمایه‌گذاری منطقی و درست و نیز گسترش و توسعه مبادلات بازرگانی منطقه‌ای از طریق پول خود آن منطقه انجام شود، اما اگر هر کس بخواهد جداگانه عمل کند، نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

رییس اتاق ایران تاکید کرد: اگر دارایی‌هایمان را در منطقه روی هم بگذاریم، موفق می‌شویم و یافتن راه‌های جدید همکاری‌های اقتصادی می‌تواند به حل مشکلات سیاسی نیز کمک کند.

وی با اشاره به کنگره اتاق‌های بازرگانی جهان در مالزی تصریح کرد: در این جلسه پیشنهاد کردم که کشورهای D۸ با یکدیگر بر روی پروژه‌هایی که بیش از دو کشور علاقه‌مند به آن باشند سرمایه‌گذاری کنند.

همچنین وزیر امور بهره‌وری اداری لبنان نیز با تاکید بر اینکه «مسائل اقتصادی باید فراتر از مسائل سیاسی عمل کند» خاطرنشان کرد: باید به مسائل منطقه‌ای توجه و به یکدیگر اعتماد کنیم و البته فرصت‌های بسیاری در منطقه وجود دارد.

وی ایجاد روابط با ایران را وضعیت برنده - برنده عنوان کرد و افزود: در ایجاد رابطه با ایران هیچ باختی وجود ندارد و کل روابط برد - برد است.