معاون پارلمانی وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه بررسی و تصویب لایحه امور گمرکی تا پایان کار مجلس فعلی انجام نخواهد شد، گفت: تصویب نهایی این لایحه به مجلس هشتم کشیده می‌شود.

سید کمال‌الدین شهریاری، در گفت‌وگو با «مهر» از توقف بررسی لایحه امور گمرکی در کمیسیون اقتصادی مجلس خبرداد و افزود: تصویب این لایحه منوط به بررسی آن در این کمیسیون است.

معاون پارلمانی وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس باید در این خصوص که بررسی لایحه مذکور را ادامه دهد یا خیر، تصمیم‌گیری کند.

شهریاری خاطرنشان کرد: با تصویب لایحه امور گمرکی شرایط جدیدی در انجام امور تجاری، صادرات و واردات و غیره حاکم می‌شود و گمرک کارها را براساس قانون جدید آن انجام خواهد داد.

هم‌اکنون ۹۵درصد لایحه امور گمرکی در کمیسیون اقتصادی نهایی شده است. همچنین نمایندگان مجلس با تقاضای تصویب لایحه امور گمرکی به صورت اصل ۸۵ موافقت نکرده بودند، بنابراین این لایحه در کمیسیون اقتصادی مجلس به صورت عادی رسیدگی می‌شود.

این در حالی است که حدود ۳۴ سال از عمر قانون فعلی گمرک می‌گذرد و این قانون دیگر کارآیی خود را همچون گذشته ندارد، بنابراین با توجه به تغییرات حاصل شده به لحاظ مسائل تجاری و توسعه تکنولوژی در زمینه تجارت و تجارت الکترونیک، قانون جدید آن هر چه زودتر باید به نتیجه نهایی برسد. گمرک ایران نیز خواستار تصویب نهایی هر چه زودتر این لایحه در مجلس است.