12 پروژه ملى درجزیره قشم

گروه بازرگانی- در جریان دیدار مدیران‌عامل صندوق‌هاى غیردولتى توسعه صادرات کشور، با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، بر اجراى ۱۲پروژه بزرگ ملى در این جزیره تاکید شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با اجراى طرح بزرگ و ملى ساماندهى روابط اقتصادى، تجارى و فرهنگى ایران در حوزه خلیج‌فارس به صورت پایه در جزیره‌ قشم، شرایط جهت سرمایه‌گذارى بخش‌خصوصى داخلى و خارجى، فراهم شده است. محمد اصغرى، با اشاره به اجراى طرح‌هاى زیرساختى از جمله احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتى در قشم، گفت: در بخش نفت و گاز، پروژه‌هاى احداث خط لوله‌انتقال خوراک پالایشگاه بندرعباس از جزیره قشم، پالایشگاه میعانات گازى و پالایشگاه نفت سنگین و سوخت‌رسانى به کشتى‌هاى عبورى، ازجمله طرح‌هاى بزرگ و ملى در دست اجرا در جزیره قشم است.

اصغرى با اشاره به حمایت دولت از سرمایه‌گذارى صندوق‌هاى غیردولتى توسعه صادرات در مناطق‌ آزاد، خواستار اجراى هرچه سریع‌تر طرح‌ها و پروژه‌هاى صندوق‌هاى غیردولتى توسعه صادرات، در جزیره قشم شد.

در این نشست، مشاور و نماینده تام‌الاختیار وزیر بازرگانى درخصوص اجراى طرح ساماندهى، گفت: ۱۲طرح و پروژه بزرگ ملى توسط صندوق‌هاى غیردولتى توسعه صادرات ارائه و پس از انجام توافقات نهایى با سازمان منطقه آزاد قشم به‌زودى اجرایى خواهند شد.

دکتر حسین سلطانى‌نیا، افزود: احداث مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌هاى خلیج فارس، شهرک بین‌المللى طلا و جواهر، بانک طلا و جواهر، بورس طلا و جواهر، طرح تامین خوراک پروژه‌هاى بخش نفت و گاز به‌ویژه سوخت رسانى، شهرک دانشگاهى، تاسیس بانک و موسسه ‌مالى و اعتبارى و نیز احداث پایانه صادرات و پالایشگاه نفت فوق سنگین سروش از جمله طرح‌هاى در دست اجراى صندوق‌هاى غیردولتى توسعه صادرات کشور در جزیره قشم است.

در این نشست، همچنین مدیران‌عامل صندوق‌هاى توسعه صادرات فرآورده‌هاى نفتى، طلا و جواهر، صادرات آبزیان، صادرات کالاهاى صنعتى و معدنى، زعفران و صنایع نساجى و مدیران شرکت توسعه ‌ایرانگردى و جهانگردى و وزارت بازرگانى و اقتصاد نیز دیدگاه‌هاى خود را در زمینه ایجاد پروژه‌هاى بزرگ در قشم، بیان کردند.